R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 8
din 31 ianuarie 2012
privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pentru anul 2012

Consiliul Județean Mureș,
Văzând Raportul nr.163/12.01.2012 la proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pentru anul 2012, precum și avizul Comisiei tehnico-economice,
Potrivit prevederilor Legii nr.293/2011 privind aprobarea bugetului de stat pe anul 2012,
În conformitate cu articolul nr.58 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,
În temeiul art. nr.91 alin (3) lit. (a) și a art.nr.97 alin (1) din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

hotărăște:

Art.1. Se aprobă bugetul Consiliului Județean Mureș pe anul 2012, la venituri în sumă de 371.569.000 lei și la cheltuieli în sumă de 426.064.000 lei, pe secțiune de funcționare și secțiune de dezvoltare, conform anexei nr.1.
Art.2. Se aprobă bugetul Consiliului Județean Mureș pe anul 2012, secțiunea de funcționare, conform anexei nr.1/1.
Art.3. Se aprobă bugetul Consiliului Județean Mureș pe anul 2012, secțiunea de dezvoltare, conform anexei nr.1/2.
Art.4. Se aprobă finanțarea deficitului secțiunii de dezvoltare, în sumă de 54.495.000, lei din excedentul anilor precedenți.
Art.5. Se aprobă utilizarea temporară din excedentul anilor precedenți a sumei de 7.145.000 lei în cazul înregistrării unor goluri de casă provenite din decalaje între veniturile și cheltuielile anului curent, precum și pentru acoperirea definitivă a eventualului deficit bugetar rezultat la finele exercițiului bugetar 2012.
Art.6. Se aprobă bugetul propriu al Consiliului Județean Mureș și al instituțiilor finanțate integral sau parțial din bugetul Consiliului Județean Mureș cu detalierea cheltuielilor pe articole și alineate, conform anexelor nr.2, de la 2/1 până la 2/99.
Art.7. Se aprobă bugetele de venituri și cheltuieli ale instituțiilor și serviciilor publice finanțate parțial din venituri proprii, conform anexelor nr.3, de la 3/1 până la 3/11.
Art.8. Se aprobă bugetul unităților sanitare publice cu paturi din subordinea Consiliului Județean Mureș, conform anexelor nr.4/1 și 4/2.
Art.9. Se aprobă nivelul transferurilor, alocațiilor bugetare și veniturilor proprii pentru instituțiile și serviciile publice subordonate Consiliului Județean Mureș pe anul 2012, conform anexei nr. 5.
Art.10. Se stabilește numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Consiliului Județean Mureș, instituțiile și serviciile publice finanțate din bugetul Consiliului Județean Mureș, conform anexei nr. 6.
Art.11. Se aprobă programul de investiții pe anul 2012 pentru Consiliul Județean Mureș, instituțiile și serviciile publice subordonate, conform anexei nr. 7.
Art.12. Se aprobă programul de reparații pe anul 2012 pentru Consiliul Județean Mureș, instituțiile și serviciile subordonate, conform anexei nr. 8.
Art.13. Se aprobă programul lucrărilor și serviciilor de întreținere și reparații la drumurile publice județene pe anul 2012, conform anexei nr.9 și 9/1.
Art.14. Se aprobă bugetul programelor multianuale pentru anul 2012, conform anexei nr.10.
Art.15. Anexele de la nr.1 la nr.10 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.16. Direcțiile, serviciile și compartimentele din aparatul executiv și al instituțiilor subordonate Consiliului Județean Mureș se însărcinează cu ducerea la îndeplinire, în condițiile legii, a prezentei hotărâri.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke
 Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr. 163 /12.01. 2012

RAPORT
la proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pentru anul 2012

Formularea cadrului bugetar pentru anul 2012, are în vedere contextul economic și perspectivele interne și internaționale grevate de incertitudini și de riscuri sporite. Coordonata predominantă a politicii bugetare pentru acest an este caracterul prudent, restrictiv și echilibrat care acomodează nevoile procesului de ajustare cu resursele limitate disponibile. Propunerile bugetare pe anul 2012 au la bază o analiză reală a condițiilor actuale de austeritate, posibilități reale de încasare a veniturilor, precum și o gestionare exigentă a cheltuielilor, punându-se accent pe asigurarea cheltuielilor de strictă necesitate (cheltuieli de personal, protecție socială, cofinanțări , finanțarea obiectivelor de investiții în continuare).
Pentru anul 2012, bugetul propriu de venituri și cheltuieli al Județului Mureș cuprinde resursele financiare care să asigure funcționarea autorităților publice și a instituțiilor subordonate, asigurarea cofinanțărilor la proiectele aflate în derulare precum și continuarea și finalizarea investițiilor finanțate din surse proprii.
La fundamentarea veniturilor proprii s-a ținut cont de execuția acestora din anul precedent, de contractele de concesiune încheiate, de posibilitățile de încasare a taxelor conform legii, ca venituri ale județului, de sumele repartizate prin legea anuală a bugetului de stat și de contractele de finanțare pentru proiectele cu finanțare din fonduri europene. De asemenea, sunt considerate ca venituri proprii si sumele din cotele din impozitul pe venit colectat la nivelul judetului, iar la fundamentarea acestora s-a avut in vedere, că in baza O.U.G. 102/2011, se reduc cotele din impozitul pe venit ce revin bugetelor locale, respectiv de la 12% la 11,25% , iar cota de 21% se reduce la 18,5%, ceea ce a determinat reducerea veniturilor proprii cu 4.771.000 lei. Au fost diminuate și sumele defalcate din TVA cu 2.467.000 lei pentru echilibrarea bugetului județului și cu 5.076.000 lei a sumelor destinate drumurilor județene, înregistându-se total diminuare de 12.314.000 lei, comparativ cu veniturile aferente anului 2011. La partea de venituri s-a prevăzut suma totală de 371.569.000 lei.
Sinteza veniturilor se prezintă în Anexa A și structura lor prognozată prin graficele anexate.
Conform O.UG nr. 63 / 2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, autoritațile locale au obligația să aprobe bugetele locale , cu două sectiuni, respectiv sectiune de functionare (cheltuieli de personal si cheltuieli cu bunuri si servicii) si sectiune de dezvoltare (cheltuieli de capital), cu venituri si cheltuieli definite pentru fiecare sectiune.
Bugetul poate fi aprobat cu deficit la secțiunea de dezvoltare , deficit care trebuie acoperit din excedentul anilor precedenți, reprezentând sume primite ca prefinanțări pentru proiectele finanțate din fonduri nerambursabile aflate în derulare, rambursări din anii precedenți pentru cheltuielile efectuate cu proiectele finalizate, precum si unele sume din economiiile înregistrate la achizițiile de bunuri si servicii sau investiții.
Având in vedere aceste prevederi, la cheltuieli în bugetul propriu se prevede suma de 426.064.000 lei, diferența între venituri și cheltuieli este de 54.495.000 lei, urmând a fi finanțat din excedentul anilor precedenți, cu repartizare pe capitole de cheltuieli.
La fundamentarea cheltuielilor, a repartizării lor pe capitole și categorii de cheltuieli, s-a ținut cont de următoarele:
- asigurarea cheltuielilor de personal, pe anul 2012, la aparatul propriu și instituțiile subordonate, conform prevederilor legale;
- asigurarea cheltuielilor materiale, respectiv bunuri și servicii inclusiv reparații, în limita strictului necesar pentru combustibil, energie electrică, energie termică, telefon, poștă, utilități, piese de schimb și altele, pentru toate instituțiile care sunt în competența de finanțare a Județului Mureș;
- la cheltuieli de capital s-a ținut cont de asigurarea fondurilor pentru continuarea investițiilor in curs de executie și dotări de strictă necesitate;
- de asemenea, s-a avut în vedere necesarul de cofinanțări pentru proiectele cu finanțare nerambursabilă la care Județul Mureș este beneficiar sau partener, reprezentând o prioritate în domeniul investițiilor;
- asigurarea unor cheltuieli privind acțiunile sociale sau culturale, susținerea cultelor.
Sinteza cheltuielilor totale pe capitole, obiective și secțiuni este prezentată în Anexa B și prin graficele anexate.

Întreaga formulare si proiecție a bugetului a avut în vedere prudența și echilibrul, execuția acestuia în limitele cheltuielilor programate necesită monitorizarea continuă a bugetelor agregate , sporirea responsabilizării a celor cu atribuții în derularea lor, respectarea prevederilor legii finantelor publice locale.

Față de cele de mai sus, s-a elaborat proiectul de hotărâre alăturat, fiind îndeplinită procedura pentru asigurarea transparenței decizionale în administrația publică, potrivit actelor normative în vigoare, proiect pe care îl propunem spre aprobare Consiliului Județean Mureș.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke