ROMÂNIA                     

     JUDEȚUL MUREȘ

 CONSILIUL JUDEȚEAN

Nr. 11379/ 1. 08. 2008

       Dosar IV. C/1

                       

 

 

 


PROCES – VERBAL

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 10 iulie 2008

 

 

Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 202 din 4 iulie 2008 și a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber” și „Nepujság”, Din cei 34 de consilieri în funcție au fost absenți, fiind în concediu de odihnă, domnii: Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.

Au fost invitați să participe:

 

·        dl. Felicia Pop, prefectul județului Mureș

·        dl. Schmidt Lorand – director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·        d-na Codruța Sava – director adjunct, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·        dl. Mezei Vasile - director economic,  Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·        dl.Cătană Marius, lider de sindicat, DGASPC

·        dl.dr. Ovidiu Butuc – manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență Mureș

·        d-na dr. Monica Sandu – manager, Spitalul Gh.Marinescu Târnăveni

·        directori, directori-adjuncți, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor

·        reprezentanții mass-media din județ

 

 

Doamna președinte Lokodi: Doamnelor, domnilor, stimați reprezentanți ai massmediei, dați-mi voie să începem lucrările ședinței de astăzi. Înainte să intrăm în dezbaterea proiectelor de hotărâre anunțată prin ordinea de zi, avem un moment solemn, colegii noștri consilieri județeni care au fost validați în luna iunie însă nu au depus jurământul, urmează să depună jurământul. Domnule secretar, vă rog să veniți să citiți jurământul, lista consilierilor și vă rog, domnilor consilieri, să veniți acolo la masă, să puneți mâna în raport de confesiunea din care faceți parte, pe biblia ortodoxă sau pe cea reformată și pe Constituție și să rostiți jurământul de consilier ca să putem să începem activitatea noastră de astăzi.

Domnul secretar Togănel: În conformitate cu prevederile art. 32 și 90 din Legea administrației publice locale voi da citire jurământului pentru consilierii județeni. Vă rog să vă ridicați. „Jur să respect Constituția și legile țării și să fac cu bună credință tot ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele locuitorilor județului Mureș. Așa să-mi ajute Dumnezeu!”

 

Pe rând, în ordinea alfabetică, domnii consilieri: Benedek Imre Sándor, Boloș Vasile Grigore, Ferenț Tiberiu Nicolae, Frătean Petru Alexandru, Lădariu Lazăr, Moldovan Teofil, Pop Ioan,  depun jurământul.

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, toți consilierii județeni au depus jurământul așa că putem să începem programul nostru de astăzi. Pe ordinea de zi, au fost anunțate în regim de lucru 9 proiecte de hotărâri dar între timp, de când s-a publicat ordinea de zi, au mai intrat două proiecte de hotărâri care întrunesc condițiile dezbaterii în regim de urgență. Cine este pentru aprobarea ordinii de zi?

 

Ordinea de zi a fost aprobată cu 30 de voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

 

 Doamna președinte Lokodi: Unul privește un spațiu din cadrul Spitalului Județean de Urgență pentru care, anul trecut, Consiliul Județean, în ultima ședință a aprobat bugetul, la începutul anului s-a încheiat un contract de execuție, însă s-au omis câteva prevederi legale în ceea ce privește depunerea autorizației și solicitarea Certificatului de Urbanism, s-a început construcția din banii alocați din bugetul Consiliului Județean trecut în bugetul Spitalului, eu pun pe seama acelor probleme care s-au ivit ca urmare a schimbării directorului Spitalului Nou, având în vedere că acel contract de execuție a fost semnat de fostul director Lucian Băilă, noul director probabil nu a fost informat despre executarea acestor lucrări și cum este foarte mare spitalul, nici nu a văzut…, în orice caz, până în luna mai, s-a continuat construirea clădirii. Am fost somați de către Inspecția Județeană pentru Construcții și va trebui să intrăm în legalitate pentru că ne expiră termenele legale, ca să fim de acord cu executarea acestei construcții. Din 2006 Consiliul Județean are o hotărâre conform căreia orice act de administrare care se referă la patrimoniu trebuie să aibă girul Consiliului Județean, știți foarte bine, tocmai ca să nu se facă închirieri de spații sau eventual, chiar era pericolul unor înstrăinări de spații, am luat această decizie. Nici această hotărâre a Consiliului Județean nu s-a respectat pentru că nu ni s-a cerut din timp avizul. Eu chiar în luna mai, după ce am primit adresa, împreună cu colegii din biroul juridic am făcut o somație către Spitalul Clinic Județean să intre în legalitate însă astăzi a venit timpul la care Spitalul Județean ne-a depus cererea. Un alt proiect de hotărâre tot în regim de urgență este un parteneriat la care am fost invitați de către Asociația Națională a Consilierilor Juridici prin care ne solicită să devenim parteneri într-un proiect european. Acest proiect are ca obiect pregătirea personalului din administrația publică pentru managementul proiectelor și achizițiilor publice. Aici noi nu avem nici o contribuție bugetară doar trebuie să acceptăm să devenim parteneri alături de Bacău, Gorj, Vâlcea și Galați. Proiectul are o valoare de 432.000 euro din care 98% este finanțare de la Uniunea Europeană și 2% este finanțare din partea Asociației Naționale. Trebuia să vă prezint aceste proiecte în regim de urgență pentru că așa cum este caracterul lor nu ați putut să le discutați în cadrul comisiilor. Celelalte 9 proiecte au fost discutate în cadrul comisiilor, acolo nu o să fac o prezentare largă.

 

 

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea extinderii și amenajării unor cabinete medicale la Clinica de Cardiologie din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș, str.Gh.Marinescu, nr.50

 

 

Doamna președinte Lokodi: Deci, mă întorc la primul proiect în regim de urgență cu privire la atribuirea unui spațiu de 1500 m² care este o curte interioară în cadrul spitalului Clinic Județean și unde s-a construit o sală de conferință pentru amenajarea și extinderea cabinetului clinic de cardiologie din cadrul Spitalului Clinic Județean. Proiectul nostru de hotărâre sună în felul următor: „Se aprobă solicitarea Spitalului Clinic Județean de Urgență Tîrgu Mureș privind extinderea, amenajarea unor cabinete medicale la Clinica de Cardiologie din cadrul spitalului situat în Tîrgu Mureș strada Marinescu 50, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Spitalul Clinic Județean de Urgență din Tîrgu Mureș, în calitate de administrator al imobilului menționat la articolul 1 și titular al investiției publice va lua măsuri pentru obținerea tuturor avizelor, acordurilor și autorizațiilor necesare cu respectarea legislației în vigoare. Prezenta hotărâre se comunică Direcției economice, Arhitectului șef și spitalului Clinic Județean”. Înainte să trecem la vot, dau cuvântul domnului Benedek, care dorește să ia cuvântul.

Domnul consilier Benedek: Doamna președinte, stimați vicepreședinți, stimați colegi și invitați. Pentru că sunt undeva, bun cunoscător al problemei și implicat, dați-mi voie să prezint pe scurt despre ce este vorba. Are o parte de introducere foarte frumoasă și foarte îmbucurătoare pentru lumea cardiologică. Deja îmi dai semnal ca să fiu scurt? Scuză-mă. O parte plăcută și îmbucurătoare și o parte tristă când nu ne supunem la anumite cerințe legale. Partea plăcută. Având Congresul de Cardiologie Internațional care…colegii care mă cunosc, știu, de 7 ani de zile am avut ocazia ca să fim lăudați și am spus că  da, îmi aparține dar aparține și Consiliului Județean. Vechea structură a Consiliului Județean, comisia de buget a găsit bani din prea puțin, ca să construiască o sală de 100 de locuri cu dotări din bugetul de cercetare, deci Ministerul Învățământului și cercetării care este în momentul de față, fără laudă de sine, cel mai modern din Tîrgu Mureș din domeniul medical. Această sală are tot ceea ce-i trebuie pentru a prezenta congrese, discuții, mese rotunde, live transmise din diferite țări, direct pe ecranul mare de televiziune și proiectorul telescopal, deci se întrunesc condițiile cele mai moderne, zic invitații noștri din sală și pentru asta trebuie să recunosc, marea majoritate a consilierilor județeni ne-au susținut…nu marea majoritate, cred că toată lumea ne-a susținut și doamna președintă și cei doi vicepreședinți. Datorez mulțumiri pentru acest lucru și mai ales dacă vă gândiți că s-a acoperit o terasă, s-a format o sală de conferințe unde pe terasa aceea umblau și făceau plajă pisici și unde aruncau bolnavii, de la etajele superioare, nevoile. Pe partea cealaltă, cu bufetul, deci cealaltă parte a curții interioare, cunoaștem că există un bufet, între bufet și clădirea respectivă s-a făcut două săli de consultații ultramoderne. Unde a fost posibil ca unele nevoi pentru asistarea bolnavilor cardiovasculari să le satisfacem și anume să plasăm acele aparate pe care le-am adus din proiecte de cercetare câștigate de echipa noastră. Vă mulțumesc mult, în numele colectivului, în numele lumii medicale pentru această realizare. Partea neplăcută, probabil că știți, eu vreau să-mi amintesc foarte puțin pentru că eu sunt omul care vede din sticlă întotdeauna jumătatea plină, poate vă aduceți aminte, a fost un show mediatic intens mediat, Băilă-Benedek. Probabil din această motivație, regretatul director în sensul că a trebuit să părăsească postul n-a putut…și spun foarte serios pentru că dacă n-ar fi avut niște probleme personale probabil că era un bun manager, dar, însuși faptul că s-a găsit altul mai bun înseamnă că Partidul Național Liberal are rezerve suficiente să găsească și să aducă oameni competenți în a face treabă. Poate că n-am fost eu și dânsul suficient de prezenți și poate că am greșit acolo că nu am…eu ca profesor universitar am considerat că este suficient dacă am manifestat dorința că se dorește pentru că e nevoie, pentru că este extrem de util și iată că este util. Poate că domnul Băilă, având aceste mici altercații nu a considerat necesar să înainteze. Eu atâta pot să spun că îmi asum culpa, că nu am fost suficient de convingător dar cred eu că nu este treaba profesorului șef de clinică ci treaba administratorului întotdeauna angajat cu semnătură juridică deci directorul și serviciile administrative. Pentru că s-a făcut în interesul comunității medicale, în interesul bolnavului cardiovascular care și așa suferă foarte mult în România, eu cred că pot să vă cer votul pentru a da curs favorabil acestuia pentru că este al nostru, este al statului român, al Consiliului Județean, a Spitalului Județean, întâmplător face că noi am fost inițiatorii și întâmplarea face că noi suntem beneficiarii, lucru pentru care vă mulțumesc. Vă rog mult să susțineți, cu votul dumneavoastră că este vorba de patrimoniu 2/3. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Eu nu știu, e o greșeală sau v-ați anunțat în regim de…procedural? Sau normal doriți? Procedural. Păi procedural în timp ce vorbește cineva…dacă vă anunțați nu pot să vă dau cuvântul. Bine, poftiți.

Domnul consilier Poruțiu: Am înțeles, mi-am anunțat intenția dar sigur că, respectând cuvântul antevorbitorului….sigur că n-o să oprim din discurs nici un coleg. Doamna președintă, domnilor colegi, sigur că este un lucru extraordinar de bun că se locuiește în Tîrgu Mureș și este un lucru extraordinar de bun că se construiește în cadrul Spitalului Județean dar eu repet, sigur că e ok dar eu sunt un tip…m-am învățat în administrație să fiu un om foarte riguros. Nu ne puteți cere dumneavoastră sau colegii noștri să votăm…n-am văzut nici măcar o hârtie sau ceva. Adică, din punctul meu de vedere, vin din experiența unui alt consiliu local unde, cel puțin, când se vorbea o chestiune de patrimoniu sau o chestiune de proprietate măcar aveam la îndemână un act care să demonstreze că ceea ce votăm noi…știm despre ce vorbim pentru că o să ieșim din această sală și o să ne întrebe presa ce am votat și eu vă spun cinstit, în acest moment eu o să spun că știu cam ce am votat sau n-am votat dar dacă mă întrebați concret, habar n-am. Eu v-aș ruga ca pe viitor, indiferent că sunt materiale în regim de urgență sau în regim normal, să existe un set minim de documente ca să fim edificați, sigur, din punctul meu de vedere este clar, mai ales că am lucrat în acel spital, am lucrat în sistemul sanitar, cunosc despre ce este vorba dar, totuși, aici, în calitate de consilier județean ar trebui să avem un minim de acte la îndemână ca să putem decide în cunoștință de cauză. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Da, ieri la ora 2, vi s-a comunicat prin poșta electronică materialul, dacă verificați vedeți că este, deci nu ați putut dezbate în comisie dar materialul cu toată lumea a fost comunicat. Asta înseamnă regim de urgență, că se comunică materialul în ultimele zile. Dar dacă doriți niște precizări din materialul pe care îl am eu în fața mea și ce cunosc pot să vă mai dau detalii. În dosarul nostru este încă un contract încheiat între Spitalul Clinic Județean de Urgență și societatea, mă gândesc, care a câștigat licitația din luna octombrie 2007, deci așa cum v-am prezentat anul trecut, deci din bugetul Consiliului Județean anul trecut s-a aprobat suma de 3 miliarde de lei pentru Spitalul Clinic Județean Secția de Cardiologie. Mai am în față un proiect făcut de societatea comercial㠄SC Proiect SRL”, acest proiect a fost făcut în luna august 2007 deci a stat la baza contractului de licitație, cea ce nu s-a făcut nu s-a mers mai departe, nu s-a solicitat certificat de urbanism și autorizație de către Spital așa cum trebuie fapt ce a dus la nerespectările legale în materie și fapt ce a dus la amendarea Președintelui Consiliului Județean de către Primăria Târgu Mureș cu 150 miliarde de lei. Nu-i nici o problemă, ca să intru în legalitate și ca să nu plătim, Consiliul Județean amenda…,trebuie să intrăm în legalitate. Deci trebuie să fim de acord ca să alocăm suprafața de teren pentru a solicita autorizație de construcție. Eu trebuie să vă spun că deja această clădire este executată.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, sigur, suntem edificați, deci nu v-am spus numai așa ca să vă întrerup.

Doamna președinte Lokodi: Bine, vă mulțumesc. Să știți totul pentru că după aceea o să spuneți că nu v-am informat. Da, se întâmplă. Deci domnilor, avem un acord ca pe acest teren să se amenajeze și să se extindă cabinetul medical din cadrul clinicii de cardiologie a Spitalului Județean, deci rămâne în cadrul bugetului județului deci nu intră în alte sfere și că solicităm ca să se obțină avizele Spitalului Județean pentru acest spațiu. Deci supun la vot articolul 1, „Se aprobă solicitarea Spitalului Clinic Județean de Urgență Tîrgu Mureș privind extinderea, amenajarea unor cabinete medicale la Clinica de Cardiologie din cadrul Spitalului Județean, situat în Tîrgu Mureș str. Gheorghe Marinescu nr. 50, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre”. Cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 abținere (Bândea Eugen), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Doamna președinte Lokodi: Articolul 2, „Spitalul Clinic Județean de Urgență în calitate de administrator al imobilului menționat, titular al investiției publice va lua măsuri pentru obținerea avizelor, acordurilor, autorizațiilor necesare cu respectarea legislației în vigoare”. Cine este pentru?

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 de voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Doamna președinte Lokodi: Și ultimul aliniat, prevede cine răspunde de executare, Direcția Economică, Arhitectul-șef și Spitalul Clinic Județean de Urgență Tîrgu Mureș. Cine este pentru?

Articolul 3 se aprobă cu 30 de voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ilyes Toth Alexandru), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

 

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea parteneriatului Consiliului Județean Mureș în cadrul proiectului „Dezvoltarea competențelor profesionale în cadrul autorităților publice locale în domeniile managementului de proiect și al achizițiilor publice”

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează celălalt proiect despre care v-am vorbit. Deci Consiliul Județean Mureș a primit din partea Centrului Juridic Român invitația să participe alături de celelalte județe pe care vi le-am prezentat la un program pentru îmbunătățirea, dotarea tehnică a autorităților publice din cele 5 județe, dezvoltarea expertizei și cunoștințelor a 180 de angajați din 30 de autorități locale din cele 5 județe. Pentru aceasta avem nevoie de acordul Consiliului Județean, eu am susținut, chiar dacă nu ni se cere să participăm cu o cotă proprie, totuși, fiind vorba de un proiect european, întotdeauna se solicită o hotărâre din partea beneficiarilor. Articolul 1, domnilor consilieri…vă rog frumos înapoi. Vă rog frumos înapoi în sală….bine, atunci vă acuz. Mergeți, mergeți domnul director și rezolvați problema. Da, facem o pauză până ce veniți înapoi. Nu ne trebuie 2/3. „Se aprobă parteneriatul Consiliului Județean Mureș în cadrul proiectului dezvoltarea competențelor profesionale în cadrul autorităților publice locale în domeniile managementul de proiecte și achiziții publice.” Cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 de voturi pentru, 2 nu au votat( Benedek Imre Sandor, Pokorny Vasile Stefan), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. „Se împuternicește președintele Consiliului Județean să semneze acordul de parteneriat”. Cine este pentru?

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 de voturi pentru, 2 nu au votat( Benedek Imre Sandor, Pokorny Vasile Stefan), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

 

Doamna președinte Lokodi: „De aducerea la îndeplinire răspunde Direcția de Dezvoltare Regională.” cine este pentru?

 

Articolul 3 se aprobă cu 28 de voturi pentru, 2 nu au votat( Benedek Imre Sandor, Pokorny Vasile Stefan), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 de voturi pentru, 2 nu au votat (Ilyes Toth Alexandru, Pokorny Vasile Stefan), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Și acum trecem la proiectele de hotărâre anunțate în regim normal…în regim ordinar. Aeste proiecte de hotărâri au fost dezbătute în cadrul ședințelor de specialitate. Proiectul pe care urmează să-l discutăm privește acordarea unei suprafețe de teren de circa 1500 m² - 750 m²  pentru construirea în cadrul Spitalului „Gheorghe Marinescu”  Târnăveni, care este tot în regimul proprietății Consiliului Județean, un Centru de Recuperare Cardiovasculară. Da, domnul Togănel? Da, și ce-i cu asta, eu n-am spus că-i primul, eu am spus care urmează pentru că 2 am dezbătut. Deci de obicei nu mai revin că primul. Unul, doi am avut în regim de urgență. Care-i problema acum? Am spus că în regim ordinar. Este 1 ordinar….Mă scuzați, n-am înțeles. Cred că va trebui să vorbiți ungurește cu mine să înțeleg. Dar punctul 1 era depunerea jurământului, nu? Am crezut că este depunerea jurământului și am și dat drumul. Deci trecem la punctul 1 de pe ordinea de zi, care devine punctul 3.

 

 

3. Proiect de hotărâre privind numirea unor consilieri în comisiile de specialitate ale Consiliului Județean Mureș

 

 

 Doamna președinte Lokodi: Data trecută în ședința din iunie când ne-am constituit, s-au constituit comisiile de specialitate au fost în anumite comisii aleși președinții și secretarii, urmează ca acei consilieri județeni care au depus astăzi jurământul să aleagă unde doresc să participe pentru că prima dată este dreptul consilierilor să aleagă, nu domnul Togănel? Deci este dreptul consilierilor să aleagă opțiunea unde doresc să participe. Acum eu nu am în față cum s-a ales până acum și urmează ca la sfârșitul ședinței să punem acest proiect de hotărâre ca să intre fiecare sau facem acum pauză, încep să discute domnii consilieri cine în ce comisie este și așa mă gândesc că față de proiectele de hotărâri pe care le avem astăzi în dezbatere, dacă n-au fost la nici o comisie după opțiunea lor, tot acolo suntem…

Domnul consilier Frătean: Doamna președintă, stimați colegi. Noi știm foarte bine cum s-au constituit comisiile, regretăm că nu am participat, probabil că se putea ține cont de situația asta…în sfârșit. Cunoaștem componența comisiilor și noi, grupul PSD ne-am și decis vis-á-vis de fiecare consilier al grupului PSD în ce comisie face parte. Din punctul nostru de vedere nu mai avem nevoie de vreo pauză sau de vreo amânare în exprimarea opțiunilor în ideea de a nu schimba nici ordinea de zi, dar, desigur, cum doresc colegii. Dacă e nevoie noi acum spunem fiecare în ce comisie am optat și se poate opera pentru că este posibil ca să se mai discute și în timpul ședinței vis-à-vis de vreo comisie sau alta sau mai știu eu ce.

Doamna președinte Lokodi: Deci, nu vreau să polemizăm dar un pic mă obligați. Eu m-am rugat destul de frumos de dumneavoastră să rămâneți la constituire. Ați ales dumneavoastră să vă retrageți, nici o problemă. În momentul de față, PSD-ul…noi am încercat să respectăm principiul ca fiecare comisie să aibă un reprezentant și are, în afară de comisia juridică, unde noi am votat ca această comisie să fie constituită din trei consilieri pentru că altfel nu am fi putut respecta acel principiu pe care, dealtfel, în cei 4 ani l-am respectat, ca la comisia economico-financiară să fie prezenți mai mulți consilieri la lucru și știți că oricine încă poate să vină la o comisie dar fără drept de vot. Atunci puteți să vă exprimați, cine va fi reprezentantul dumneavoastră la comisia economico-financiară, la comisa de amenajare a teritoriului, la comisia de servicii publice, la comisia social-culturală și, pentru că asta-i situația, suntem de fapt 32 care putem alcătui comisiile, la comisia de agricultură sunt 2 locuri libere, da?

Domnul consilier Frătean: Nu doresc să polemizăm, Consiliul Județean este un for constituit politic și deciziile politice trebuie respectare. Asta a propos de prima parte a discuției. Noi știm foarte bine cum sunt constituite comisiile, noi am optat deja pentru aceste comisii, probabil că în timp vom încerca așa, cum am făcut și în mandatul trecut, să mai reglăm componența comisiilor în funcție de situațiile care vor apărea sau de alte negocieri politice care se vor purta, cum este și firesc. Din punctul nostru de vedere se poate trece la ordinea de zi în ordinea în care a fost votată.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, deci atunci, mai târziu veți comunica la secretariat numele membrilor care fac parte din comisii. Da, vă rog atunci. Vă rog secretariatul să scrie.

Domnul consilier Frătean: La Comisia economică domnul consilier Boloș Vasile. Comisia de amenajare a teritoriului și urbanism, Frătean Petru Alexandru, Comisia de servicii publice Moldovan Teofil, Comisia social-culturală Lădariu Lazăr, Comisia de agricultură Pop Ioan și Ferenț Tiberiu.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Deci, cu aceste precizări, domnilor consilieri va trebui să votăm componența și completarea comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate la cele 6 comisii. Vă consult, cine este pentru ca aceste persoane să facă parte din comisiile înșirate.

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 de voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Doamna președinte Lokodi: Era un singur articol. Vă mulțumim și noi. Trecem atunci la hotărârea numărul 2 cu spitalul din Târnăveni.

 

 

 

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea amplasării pe terenul ce aparține domeniului public județean, transmis în administrare Spitalului „Dr. Gh. Marinescu” Târnăveni, a unei construcții cu destinația „Centru de Recuperare Cardiovasculară”

 

 

Doamna președinte Lokodi: Nu mai repet încă odată, fac doar o precizare. Proiectul de hotărâre de la art. 1 alin. 2 va fi completat. Deci dup㠄clădirea va vi edificată pe terenul în suprafața de 1500 m² aflat în vecinătatea ambulatoriului de specialitate al spitalului, din fondurile asigurate de Ministerul Sănătății”. Atâta este precizarea și supun la vot.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă, sigur că eu preconizez că vom avea multe discuții, cel puțin din punctul meu de vedere, atât mersul riguros al hârtiilor în comisii cât și în plen, va fi…va fi cel care eu cred că este normal să meargă într-o administrație. Avem un material care…acum sigur, spre deosebire de primul material, nu este un material care să necesite urgență. Nu l-am discutat la comisie pentru că, paradoxal acest material nu a fost la noi la comisie. Sigur că nu este treaba noastră să intervenim în ceea ce înseamnă deciziile Spitalului Județean, a Direcției Sanitare și a Ministerului Sănătății. Dar, totuși pentru că este vorba de pământul pe care noi îl deținem în proprietatea județului și noi suntem în proprietatea județului și noi suntem responsabili în fața celor care ne-au trimis aici în Consiliul Județean, adică în speță, a cetățenilor să gestionăm aceste terenuri cu maximum de atenție. Din punctul meu de vedere, medical, acest referat care este făcut de Direcția Spitalului Târnăveni nu are nici o valoare. Eu aș fi așteptat de la Spitalul Târnăveni…direct de la Spitalul Județean, poate chiar și Universitatea de Medicină și Farmacie, poate chiar și Colegiul Medicilor, o analiză serioasă asupra a ceea ce înseamnă această investiție și dacă se justifică, pentru că nu știu dacă este aici directorul Spitalului Târnăveni, l-aș întreba de ce 24 de paturi și nu 30? L-aș întreba ce se mai dorește pe cei 700 de m² pentru că 24 de paturi ca să acopere 700 de m² cum se estimează, probabil, că va fi această construcție, poate trebuie să mai apară acolo și altceva, poate cabinete de tratament, săli de tratament, din punctul meu de vedere și al colegilor mei, după ce am făcut o analiză, părerea mea este că acest material este insuficient justificat, pentru noi consilieri județeni, ca să ne explice de ce au nevoie de cei 1500 m² de teren. Eu aș propune să luați legătura cu dânșii și să-i rugați, va fi aceeași discuție și la materialul ulterior, repet, pentru că este un teren care este în patrimoniul Consiliului Județean, să facă precizările necesare. Avem aici, nu știu, l-aș întreba pe distinsul nostru coleg Dl. profesor Benedek dacă dânșii, și știu că dânsul este chiar cardiolog, cineva i-a întrebat vreodată pe dânșii în calitate de conducători ai lumii medicale din Tg Mureș și chiar cardiologi, dacă i-au întrebat vreodată cineva despre acest centru sau dacă s-au consultat cu cardiologii din Tg Mures, vis-à-vis de utilitatea acestei investiții, vis-à-vis de terenul care vor să îl ocupe, sigur nu este obligatoriu dacă domnul doctor nu dorește să ne spună, dar era un fapt care aș fi fost curios. Tot ca o precizare de  procedură, repet, eu consider că ar fi normal ca în momentul în care discutăm o chestiune de patrimoniu să avem aici un extras de carte funciară în față, pentru că eu consider că aș vrea să votez în cunoștință de cauză, să văd că într-adevăr acel teren este al Consiliului Județean , deci în momentul în care votez și îl aprobăm, și eu, și colegii mei aprobăm ca un teren să fie folosit de altcineva , în primul rând juridic noi trebuie să fim convinși că este al nostru, iar ca să fim convinși că este al nostru , eu consider că trebuie să existe pentru toate aceste materiale o dovadă, un titlu a ceea ce înseamnă deținerea proprietății Consiliului Județean , că se numește clădire, că se numește teren, că se numește orice. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Atunci să începem, dumneavoastră spuneți că nu este dovadă că este terenul proprietatea Consiliului Județean. Da. Dați-mi voie ca să răspund. Din anul 2004 există Hotărâre de Guvern prin care patrimoniul județului a fost inventariat și atestat, toate spitalele care aparțin de Spitalul Județean Mureș inclusiv spitalele din Târnăveni sunt în proprietatea Consiliului Județean. În ceea ce privește hotărârea noastră de astăzi noi nu dăm terenul la nimeni, ternul  rămâne al Consiliului Județean așa cum toate clădirile și toate terenurile sunt proprietatea Consiliului Județean, noi astăzi hotărâm doar că suntem de acord ca pe ternul proprietatea Consiliului Județean din banii de la Ministerul Sănătății să se construiască o clădire , care după ce va fi construită trece în domeniul public al județului. Deci noi nu am dat nici un centimetru de pământ, nu renunțăm la nimic, din contră, dorim să atragem fonduri europene, poate de la bugetul statului prin rectificări, bani în județ ca și la Târnăveni, care este oraș de rang municipiu de județ să existe un centru de recuperare. Centru de recuperare, o să spună domnul doctor Benedek, este un loc unde bolnavii care au suferit niște probleme de sănătate să se recupereze, dar având în vedere că domnul  Benedek s-a anunțat deja îi acord cuvântul.

Domnul consilier Benedek: Mulțumesc doamna președinte, ne apropiem de o problemă pe care demult aș fi vrut să facem orânduială și vă mulțumesc pentru încrederea și invitația de a spune părerea și plec de acolo de unde am plecat mai înainte, totdeauna trebuie văzută partea plină a paharului și sticlei. Dar, dacă există posibilitatea de a atrage fonduri pentru a construi în teritoriul județului care intră în patrimoniul județului din fondurile centrale, trebuie întotdeauna ieșit la interval și primit ca să fie făcut , rămâne tot în județul nostru. Deci și cu asta cred că am dat și votul pentru ce voi vota. Din păcate sunt omul care încep să fac, deși sunt foarte tânăr, istorie, istorie care a început și cu dumneavoastră și care au început și cu alții și totdeauna am spus că, domnilor colegi, din diferite partide, din diferite coloraturi încercați să alegeți responsabilii politici din diferite teme,  de exemplu: sanitar, sănătate, în momentul de față Partidul Național Liberal conduce sănătatea, să îi sprijinim pe cei nominalizați de dânșii și să ne consulte obligatoriu să avem un consens, când termină mandatul și vine altul la rând să atragem împreună într-o echipă care înțelege interesul județului și populației pe care noi reprezentăm și atunci noi vom continua cu alții, din păcate această practică nu a fost respectată, e momentul și eu mulțumesc că ați lansat, eu înțeleg că de acum încolo se dorește din partea partidului dumneavoastră  și probabil de alte partide ca niște responsabili politici pe teme să se facă totul să fie un consens de susținerea celor care conduc. Din păcate asta este partea care este lipsa din pahar dar să nu apese în sensul a lua hotărâri pentru sau nu, dar s-a făcut fără consultarea specialiștilor, a universităților, a colegiilor și a colegilor care lucrează în domeniu, dar haideți să dăm dovadă că înțelegem să sprijinim ceva și probabil dacă noi am dat un credit data viitoare vom fi consultați, nu am fost consultați dar susțin ca această propunere de proiect să treacă, deci vă rog să susțineți.

Doamna președinte Lokodi: Consultarea se face în cadrul comisiilor de specialitate, iar aceste probleme au fost dezbătute în comisii de specialitate. Dau cuvântul domnului consilier Kakasi.

Domnul consilier Kakasi: Vă mulțumesc frumos de cuvânt, eu vreau stimați colegi, în legătură cu construcția și amplasarea acestui Centru de Sănătate la Târnăveni, prin gândurile că la Târnăveni momentan mai mult se demolează decât se construiește și populația este îmbătrânită și eu nu vreau să aduc cifre exacte , care este situația sanitară de acolo, eu gândesc că e binevenită o asemenea construcție și este chiar de dorit să fie amplasată la Târnăveni în curtea sau în grădina spitalului. Ce aș dori eu să fie precizat de bun început, locul amplasamentului în grădina cea mare, de la bun început, să nu avem alte probleme de discutat ulterior că această construcție unde și câți mp sunt, ceea ce apare în documentele noastre cu pată verde și cu câteva cuvinte după mine este foarte vag și într-o anexă trebuie precizat foarte exact unde va fi amplasat acest centru de recuperare. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Este prezentă în sala doamna director de la Spitalul din Târnăveni, chiar o să vă rog să îmi predați lângă actele acestea o copie despre locul unde doriți dumneavoastră să se construiască, o să vă dăm o copie, susțineți, haideți, mergeți acolo deschideți microfonul și spuneți.

Doamna director Monica Sandu : Bună ziua sunt Monica Sandu, managerul Spitalului Târnăveni, în momentul în care am înaintat cererea spre Consiliul Județean pentru sprijinul acestui Centru de Recuperare Cardiovascular, am înaintat această cerere și către Minister. Am primit și un răspuns de la minister în care ne spune că în principiu argumentele prezentate în nota de fundamentare pledează în favoarea susținerii solicitării dumneavoastră, pentru a lua o decizie pentru includerea acestui proiect în planul de investiții este necesar o fundamentare mai aprofundată bazată pe un studiu de fezabilitate, deci din cauza asta am cerut acordul, nu putem să ne apucăm de un studiu de fezabilitate dacă nu avem acordul pentru spațiul respectiv, există și un proiect făcut pentru acel spațiu, pentru cele 24 de paturi, puteți să îl vedeți dacă vreți, dar de specialitate o să fie momentul în care este aprobat spațiul și o să derulăm un studiu de fezabilitate. Există și note de fundamentare medicale pe această temă și ele au fost trimise către minister, deci am consultat, nu am făcut chiar de capul nostru. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc doamna director, mă gândesc că numai pentru un „of” nu facem după acea planșă și cred că atunci va fi suficient, nu se obține așa de ușor banii. Domnul Mora are cuvântul.

Domnul consilier Mora: Doamnă președinte, eu cred că până la urmă treaba este foarte clară, discutăm de cea de-a doua aprobare fără să pierdem patrimoniu și ba, mai mult, vom câștiga un patrimoniu în plus prin construcția acestui centru care rămâne tot în Consiliul Județean, eu am ferma convingere că și colegii de la PDL vor înțelege această chestiune, la urma urmei nu am auzit autoritate locală care să spună că are un surplus de patrimoniu. Avem autorități locale foarte apropiate de noi, la doi pași, care tot timpul, politic, spun că nu au patrimoniu suficient, ar fi o greșeală atât administrativă cât și politică să nu profităm de situația în care am putea să încasăm niște bănuți, nu noi, ci servicii în județul Mureș, în Târnăveni, un edificiu care la o adică, peste 10 ani sau 50, 100 de ani se va putea folosi pentru orice altceva, ideea este că ne îmbogățim ca și patrimoniu  și ar fi anormal ca să nu dăm un vot pentru interesul județului Mureș. Și în ceea ce privește problema ridicată de domnul doctor Kakasi, autorizația de construcție din ce știu eu tot Consiliul Județean o va elibera și se va elibera în așa fel încât să nu se afecteze spațiul verde, poate să rămână într-un mod grupat și inteligent la nivelul celor necesare.

Doamna președinte Lokodi: Autorizația de construcție se va elibera la  Târnăveni fără nici o problemă, domnul Kakasi știe că mai sunt solicitări prin zonă și mă gândesc că de asta dorea să știe să nu fie după aceia suprapuneri, nu e nici o problemă dacă acum clarificăm locul unde va fi amplasat. Deci, domnilor consilieri dau citire  articolelor ca să fie clar, că nu renunțăm la proprietate, nu dăm nimic din proprietatea noastră decât vom fi de acord ca Spitalul să poată să atragă fonduri. „Se aprobă amplasarea pe terenul ce aparține pe domeniul public județean transmis în administrarea Spitalului ,,Gheorghe Marinescu,, Târnăveni a unei construcții cu destinația ,,Centru de recuperare cardiovascular,, Clădirea va fi edificată pe terenul de 1500 m² aflat în vecinătatea Ambulatoriului de specialitate al spitalului, din fondurile asigurate de Ministerul Sănătății.” Cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 5 abțineri (Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim, Giurgea Teodor), 5 absenți (.Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. „De îndeplinirea prevederilor prezentei hotărâri răspunde managerul Spitalului ,,Gheorghe Marinescu,, din Târnăveni.” Cine este pentru?

Articolul 2 se aprobă cu 24 de voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Seracu Ieronim), 1 nu a votat (Kakassi Sandor), 4 abțineri ( Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, „Prezenta hotărâre se comunica Direcției Economice al Arhitectului șef și Spitalului.” Cine este pentru ?

 

Articolul 3 se aprobă cu 24 de voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Kakassi Alexandru), 5 abțineri (Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim, Giurgea Teodor), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 24 de voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Kakassi Alexandru), 5 abțineri (Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim, Giurgea Teodor), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

 

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea amplasării pe terenul ce aparține domeniului public județean, transmis în administrare Spitalului „Dr. Gh. Marinescu” Târnăveni, a unei construcții cu destinația „Sală de așteptare pentru aparținători”, extindere a Pavilionului „Compartiment de prosectură”

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Și acum urmează un alt proiect legat tot de Spitalul  „Gheorghe Marinescu” din Târnăveni, unde există un spațiu care aparține de morga din Târnăveni. Ca să poată obține autorizație de funcționare și să îndeplinească acele norme care sunt cerute, conform noii legislații, care este armonizată cu legislația europeană trebuie să se construiască un spațiu pentru sală de așteptare, un spațiu de 29,7 m² pentru care tot trebuie să se facă un studiu de fezabilitate, tot trebuie să se facă un proiect și  în acest caz doar un aviz în principiu, o hotărâre în principiu le trebuie ca în continuarea clădirii existente să se mai construiască o sală de așteptare. Acest proiect a fost discutat în Comisia social-culturală, Comisia juridică, în Comisia amenajarea teritoriului, servicii publice și toate au fost avizate fără obiecțiuni. Dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru Art.1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 de voturi „pentru”, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Lădariu Lazăr), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 3 se aprobă cu 27 de voturi „pentru”, 3 nu au votat ( Ciprian Docre, Bândea Eugen, Cioban Augustin Cristian), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 de voturi „pentru”, 2 nu au votat (Ciprian Dobre, Lădariu Lazăr), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

 

6. Proiect de hotărâre privind valorificarea dreptului de preempțiune cu privire la imobilul situat în Târgu Mureș, str.Poligrafiei nr.4

 

 

Doamna președinte Lokodi: Următorul proiect de hotărâre privește exercitarea dreptului de preempțiune din partea Consiliului Județean Mureș cu privire la achiziționarea imobilului situat în municipiul Tg. Mureș, str. Poligrafiei nr.4. Această clădire aparține și este proprietatea Fundației evreiești care administrează patrimoniu, care s-a restituit comunității din toată țara, noi pe parcursul anului trecut de multe ori am avut discuții, chiar întrevederi, cu reprezentanții Fundației, de fiecare dată exprimându-ne dorința că am dori să achiziționăm acest imobil pentru Teatrul de Copii și Tineret ,,ARIEL,, sediul Teatrului de Copii și Tineret ,,Ariel,, a fost restituit în anul 2004 în luna iunie, bisericii reformate. În vederea compensării chiriei cu investițiile făcute pe parcursul anilor, am avut posibilitatea ca până în luna iunie anul acesta să mai rămânem în această clădire, dar urmează ca biserica să ne solicite plata unei chirii, care mă gândesc că nu o să fie o chirie mică. Deci, este de stringentă necesitate să găsim un nou sediu pentru Teatrul de Copii și Tineret ,,Ariel,, undeva  în acest oraș unde se poate clădi , construi ceva pentru tot județul și pentru municipiul Tîrgu Mureș pentru viitor, pentru copiii noștri, ca să educăm copiii față de frumos, a literaturii, a lumii basmelor, poveștilor, să devină niște oameni sănătoși. Noi am făcut mai multe evaluări, am și făcut anul trecut  o ofertă către Fundație, dar în urma discuțiilor avute conducerea Fundației a solicitat să se respecte prevederile legii și transparența și au dorit dânșii să încerce valorificarea imobilului prin licitație. Ni s-a comunicat data licitației, știam, dar știam foarte bine că având în vedere că acest imobil este monument istoric avem un drept de preemțiune. Dreptul de preemțiune prevăzut în Codul Civil oferă autorității publice ca înainte de toate să exercite dreptul de a cumpăra un imobil monument istoric, noi știam că avem acest drept și am zis să participăm la o licitație, nu este chiar necesară, așteptăm să vedem să se fixeze un preț și dacă se fixează acest preț ne vom pronunța asupra faptului dacă exercităm dreptul nostru de preemțiune, așa s-a întâmplat, în luna aprilie, s-a anunțat licitația, în luna mai a avut loc licitația și prima adresă venită de la Fundație ne anunță că în urma licitației s-a adjudecat clădirea pentru suma de 487.000 euro, în lei aprox. 18 miliarde de lei, suprafața care este construită și terenul aferent la valoarea pieței, fiind în centrul Tîrgu Mureș-ului  nu este o sumă care depășește valorile actuale, aduse la zi, a prețului practicat , ba mai mult este mult sub prețul pieței. Pentru acest motiv am decis să vin în fața dumneavoastră și să vă solicităm ca să fiți de acord cu achiziționarea acestui imobil. Cu ocazia dezbaterilor din comisiile de specialitate s-au ridicat niște întrebări, una dintre întrebări este că la acest extras CF care dovedește că proprietarul terenului în suprafață de 860 m² plus a construcțiilor de la parter la mansardă, fostul cinematograf ,,Pitic,, este a Fundației „Caritatea”, Federația comunității evreiești din România, cult mozaic, cu sediul în București, B-dul M. Kogălniceanu.

Având în vedere că s-a făcut o licitație publică între această fundație și între persoana cine a câștigat licitația s-a încheiat un antrecontract pentru că persoana respectivă a dorit să dea un avans care asigură acestei persoanei fizice dreptul de a încheia contractul de vânzare-cumpărare, în cazul în care administrația publică a județului nu dorește să-și exercite dreptul de preemțiune. Astăzi am vorbit cu reprezentanții Fundației și m-au liniștit că în acest contract – antrecontract sub semnătură privată, care a fost încheiat în fața unui notar, dar este prevăzut de lege, s-a înscris și aceea clauză, că atunci se va da curs încheierii contractului persoanei câștigătoare la licitație dacă administrația publică a județului nu dorește să își exercite dreptul de preempțiune. Deci iată, domnilor, nu există nici o piedică pentru  a putea dumneavoastră să decideți achiziționarea acestui imobil. Dorim foarte mult, este prezent și domnul director al Teatrului ,,Ariel,, sunt prezenți colegii noștri specialiști care au făcut în zona centrală evaluări, prețul care în momentul de față, se preconizează, este în jur de 350 euro/m², iar în zona ultracentrală este 500 euro/m², deci iată că este mult sub prețul practicat. Este adevărat, ulterior va trebui să facem și noi un SF, va trebui să vedem ce fonduri sunt necesare pentru a pune la punct această clădire, dar eu sunt convinsă că astăzi împreună cu dumneavoastră realizăm un vis, vom realiza un vis, în ceilalți 4 ani am realizat visul cu Ansamblul Artistic ,,Mureșul,, astăzi dumneavoastră împreună cu noi, veți da curs să realizăm visul cu Teatrul ,,Ariel,,. S-au anunțat domnul Poruțiu și domnul Lădariu, vă rog domnilor.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă, stimați colegi, sigur poate sunt unul dintre cei mai interesați dintre consilieri în adoptarea acestui material împreună cu colegii mai tineri pentru că noi avem copii și care chiar merg săptămânal sau de mai multe ori pe săptămână la Teatrul ,,Ariel”,. Dar totuși eu mă întorc, trebuie să intrăm într-un cadru mai ales că este vorba de bani mulți și trebuie să intrăm într-un cadru de legalitate și de rigurozitate. În primul rând, sigur prețul nu este exagerat din punctul meu de vedere cunoscând piața construcțiilor și piața imobiliară, dar totuși eu cred că ar trebui să avem un raport de evaluare din care dispară formulările de probabil, posibil, deci un raport de evaluare în care să nu se scrie prețul probabil de piață, ci, prețul de piață în urma studierii este de…., pentru că va veni cineva vreodată și va controla hârtiile și va spune, domnule, voi ce ați votat? Probabil, posibil sau un preț dat de către un evaluator, eu cred că acest raport de evaluare trebuie să fie avizat de către un expert autorizat ANEVAR, pentru că eu cred că asta este și așa se practică peste tot în momentul în care se evaluează un bun, el trebuie să fie ștampilat de către o persoană care să ne poată da nouă dreptul în fața oricărui terț să demonstrăm că am avut o evaluare de un profesionist, nu contest capacitatea domnului Kopacz, care a făcut această evaluare, dar acest raport de evaluare eu cred că trebuie să fie vizat. Mai departe, vis-a-vis de extrasul CF, mă întorc iarăși, discutăm de un extras CF din luna mai, noi nu știm astăzi când discutăm această situație ce se întâmplă cu acest extras CF, eu cred iarăși că trebuia să avem un extras CF, hai să nu spunem că de 48 h dar măcar un extras CF actual, suntem în luna iulie și repet, sigur lumea poate fi de bună-credință, dar noi suntem obligați să veghem la respectarea legalității și a rigurozității. Astăzi avem un extras CF vechi de două luni de zile, nu știm ce s-a întâmplat între timp, un antrecontract care nu l-am văzut, în care există o clauză care eu, personal, nu am văzut-o și care cred că ar fi trebuit să o fi văzut înainte de a vota. Dreptul de preempțiune conform legii protecției monumentelor istorice ni-l putem exercita în termen de 15 zile de la data refuzului de către Ministerul Culturii, nu știu, iarăși la ce dată și-a exprimat Ministerul Culturii, a refuzat să uzeze de dreptul de preempțiune pentru ca noi să fim înlăuntrul acestui termen de 15 zile, în Legea protecției monumentelor istorice la art.4 spune exact condițiile în care noi putem să ne exercităm dreptul de preempțiune, avem termen de 15 zile de la data refuzului de către Ministerul Culturii, nu de la adresa Fundației, nu de la alte hârtii, ci de la data la care Ministerul Culturii a refuzat acest lucru. Din punct de vedere al prețului eu cred că undeva ne vom duce dacă achiziționăm acest imobil 500 mii euro plus vreo 300 mii euro reparația, 800 mii euro ne va duce sigur dacă nu mai mult, cel puțin, eu cred că la acești bani oriunde în acest oraș, poate chiar numai  în P-ța Trandafirilor vom găsi 1800 m² de teren pe care să facem o construcție de 500 m², absolut imposibil la acești bani să nu reușim să găsim în zonă centrală, sigur lăsând la o parte acest lucru clădirea este un bun situat în centrul orașului și chiar dacă nu ar fi destinație pentru teatrul Ariel, eu cred că noi ar trebui să uzăm de acest drept să o cumpărăm, pentru că este un bun în mijlocul orașului și rar găsești o asemenea ofertă, pe de altă parte eu cred că această clădire nu are nici o valoare comercială, având în vedere că este monument istoric mi-e greu de crezut că cineva  ar cumpăra să o renoveze și să o mențină la structura actuală , poate cel mult cineva cu foarte mulți bani care nu se uită la eficiența economică a acestui bun. Deci având în vedere toate aceste argumente, eu consider că la ora actuală trebuie clarificate foarte multe aspecte, mă refer ce înseamnă acel contract, să vedem aceea clauză, să vedem dacă putem sau nu uza de dreptul de preempțiune, să avem o evaluare autorizată a acestei clădiri, sigur deja aici este opțional cât ne va costa să facem un studiu de fezabilitate, asta deja nu mai este o condiție obligatorie, eu cred că fără aceste lucruri pe care le-am spus nu putem decide astăzi în cunoștință de cauză și cu garanția că respectăm legalitatea și respectăm tot ce este rigurozitate administrativă, repet sunt de acest principiu că prețul nu este exagerat pentru zonă pentru că piața imobiliară din Tg. Mureș știți cum este.

Doamna președinte Lokodi: Ați depășit cu mult peste trei minute, dar eu am răbdare pentru că este o treabă prea importantă. Deci dreptul de preempțiune este un drept prevăzut în legea de bază a dreptului civil și înseamnă că nu interesează nimic persoana care dorește să își exercite nici antecontractul și nu este treaba noastră, nu s-a încheiat între noi și nu s-a încheiat între proprietar, deci e treaba proprietarului un antecontract încheiat cu un terț, tocmai de aceia se spune drept de preempțiune că terții trebuie să rămână în urmă și să aștepte până ca cel care are prevederea legală să o exercite, nu se pronunță. De altfel în principiu Consiliul Județean s-a pronunțat asupra dorinței exercitării dreptului de preempțiune. Cu privire la alt teren care ar putea să fie undeva în Tîrgu Mureș. Consiliul Județean se zbate cu problema rezolvării imobilului pentru sediul Teatrului de Copii și Tineret ,,Ariel,, de patru ani, pentru că noi în momentul în care am restituit imobilul vechiului proprietar știam că avem nevoie de un alt sediu, nici în chirie nu am găsit și nici teren nu am găsit să cumpărăm, ba, mai este un spațiu, sediul fostei cooperative UNIDERMA, unde pentru acea clădire proprietarii doresc să obțină, că ne-au făcut un înscris de 2 milioane de euro. Deci, iată, domnilor că  eu nu cunosc spații libere în centru sau în jurul centrului și mă gândesc că nu avem de ce să ne zbatem astăzi pentru asta, noi astăzi ne pronunțăm asupra dorinței de a exercita dreptul de preempțiune, la un preț la care s-a licitat și oricât de legaliști vrem să fim, trebuie să acceptăm un preț pe care ni se spune că s-a licitat la acest preț dacă doriți cumpărați, este după aceea obligația executivului să verifice dacă licitația a avut loc, dacă s-a stabilit prețul pentru că noi, astăzi, nu cerem de la dumneavoastră preț, noi cerem ca să avem dreptul să intrăm în demararea acțiunii de vânzare-cumpărare. Domnul Lădariu dorește să ia cuvântul.

Domnul consilier Lădariu: Doamna președinte, domnilor vicepreședinți, doamnelor și domnilor colegi, doamnelor și domnilor invitați, sunt pus oarecum între opinia doamnei președinte și opinia domnului coleg consilier Poruțiu, în postura rabinului din Dorohoi să spun: și tu ai dreptate, și tu ai dreptate, nu,  eu voi sta strâmb și voi încerca să judec drept. Se știe foarte bine că cererea și oferta constituie motorul economiei de piață, știe or-cine așa că nu o să mă pronunț dacă a fost , că nu sunt specialist, evaluarea a fost corectă, eu cred că a fost corectă. Vreau să spun cu totul altceva, ne chinuie de bun timp și cunosc foarte bine această situație să găsim un spațiu pentru Teatrul ,,Ariel,, Teatru pentru Copii și Tineret, singurul teatru în județ de acest fel, un teatru profesionist de renume care și-a dovedit roadele până acum, deci nu vom discuta și eu nu voi discuta acest aspect al utilității înainte de toate. Sunt câteva probleme care au fost ridicate aici și am discutat și cu domnul Nicolae Băciuț, directorul Direcției pentru Cultură, Culte, Patrimoniu Cultural Național înainte de a intra în această sală să văd și eu care este situația, pentru că fiind un fel de Toma necredinciosul, ieri am fost acolo și am privit în jur tot ce este acolo, este o dărăpănătură, acesta este adevărul domnilor, dacă suntem sinceri, dar o să revin și asupra acestei ,,dărăpănături”, mi-a spus că totul este în ordine, adică, sub aspectul legii, juridic, totul este legal așa mi-a spus, nu am dovezi, eu trebuie să le cred pentru că este reprezentantul Ministerului Culturii în județ, sunt câteva aspecte care nici mie ca om, probabil, nu îmi convin și le-am spus de atâtea ori, că uneori în justiție destul de repede se retrocedează aceste proprietăți, sunt un apărător al proprietății omului, să fie foarte clar acest lucru, dar am studiat atunci când legea a fost dezbătută în Parlament și votată, anumite aspecte din Ungaria, din Cehia, din Slovacia, din Polonia și așa mai departe. Noi suntem mai diferiți este lege și unde este lege nu e tocmeală să fie foarte clar. Mai este după aceea un aspect pe timpul domnului președinte Virag, dacă nu mă înșel, acolo au fost vârâți bani grei la amenajări și sus și la subsol și pentru spațiul de jos ș.a.m.d, sper să nu mă înșel așa mi s-a spus, deci știu că nu este ilegal nimic în acest sens , dar dacă s-ar putea pentru că acești bani merg spre curatorul parohiilor reformate așa cum prevede, măcar o părticică sau cu o părticică să contribuie și la amenajările viitorului spațiu, așa ar fi logic, eu sunt poet și am dreptul să și visez uneori, deci mă opresc aici. Prețul care este mie nu îmi pare un capăt de țară, să fie clar, și vă spun și pentru ce: eu ce am în gușă și în căpușă și spun de obicei ce gândesc, am fost sunat în cursul serii și oarecum întrebat cu subtext cu semnificație, voi chiar votați mâine punctul respectiv de pe ordinea de zi? Și am spus ce voi spune și acum, da, voi vota și invit și colegii să voteze pentru că e un interes cultural major înainte de toate, nu este interesul domnului director care face acolo treabă, nu este interesul lui Lădariu, nu este interesul doamnei președinte sau a domnilor vicepreședinți sau al unuia de aici, este un interes major, interes cultural apoi să ne folosim de acest drept de preempțiune pentru că deranjează pe foarte mulți și eu vă spun un lucru, în situația în care noi nu vom vota să fim isteți și noi, băieți deștepți cum se spune, din când în când și se va ajunge la o licitație noi o să fluierăm după tren mai ceva decât trenul, pentru că acolo se învârt bani grei, se propun, se promit bani foarte grei, acesta este adevărul, deci, eu zic să judecăm drept, să măsurăm de șapte ori și să tăiem o singură dată, dar să tăiem bine. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Domnul consilier Lădariu din 2004 până astăzi Consiliul Județean nu a plătit nici un leu bisericii reformate chirie, ci toată valoarea investiției ce noi am făcut anterior anului 2004 s-a evaluat, dumneavoastră ați fost de acord iar noi am compensat, am împărțit pe ani și pe luni, acum luna iunie este ultima scadență, deci din luna iulie poate să vină biserica reformată și să ceara chirie, asta v-am spus, deci solicitarea noastră să contribuie și ei ar fi prea de tot, nu au primit nici un leu de la noi de patru ani și acuma să vină și să plătească. Bine, vă mulțumesc.

Domnul consilier Lădariu: Să se revină, noi avem un precedent și știm cât ne-am zbătut pentru Ansamblul Artistic ,,Mureșul,, știm, și acolo am fost ca frunza pe apă, am fost pe muchie de cuțit, am mers așa ca lunaticii pe muchia cuțitului și am făcut un lucru extraordinar, am făcut un lucru bun, și noi acum suntem în aceeași situație, eu știu că 487.000 euro sunt bani, dar încă o dată spun, nu este un capăt de țară și este o vorbă înțeleaptă ,,să nu dăm pasărea din mână pe cea de pe gard,, și ,, să nu ne scumpim la tărâțe și să ne ieftinim la făină”. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnule consilier, domnul Kakasi.

Domnul consilier Kakasi: Stimați colegi, de la bun început aș dorii să exprim părerea, că sunt de părere că, construcția respectivă  trebuie cumpărată de noi și vă spun că cei din Tîrgu Mureș care cunoaștem cazinoul, odinioară evreiesc, cinematograful Progresul cum a fost, ne aducem aminte cum arăta și în ce hal era, mai ales la începuturi după războiul mondial. În afară de asta trebuie să știm că nu am fi capabili să zic așa, să găsim un loc mai bun în centrul orașului decât cum este această clădire amplasată, trebuie să gândim noi să vină aici chiar cu autobuzul copii de la diferite școli din provincie, este ideal loc de parcare și până la stațiile de parcare din jurul clădirii, un alt noroc pentru noi este că Fundația aceasta din București vinde clădirea, de obicei să știți nu au un obicei să vândă asemenea clădire evreiască, eu mă mir chiar că va vinde și gândesc că trebuie să folosim ocazia și să nu tragem timpul fiindcă dacă noi nu cumpărăm, eu mă gândesc că va fi demolată și în centrul orașului va fi construit un centru comercial.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri deci acest proiect de hotărâre a fost dezbătut în comisia de specialitate economico-financiară, juridică, servicii publice, amenajarea teritoriului și comisia social-culturală, deci toată lumea cunoaște conținutul, supun la vot și vă consult, cine este pentru art.1 însușirea raportului de evaluare?

 

Articolul 1 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 5 voturi împotrivă (Cioban Augustin Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim) 1 abținere Bândea Eugen) 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 2 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 4 voturi împotrivă (Cioban Augustin Cristian, Filimon Vasile, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim) 2 abțineri (Bândea Eugen, Giurgea Teodor) 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 3 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 5 voturi împotrivă (Cioban Augustin Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim) 1 abținere Bândea Eugen) 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 4 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 4 voturi împotrivă (Cioban Augustin Cristian, Filimon Vasile, Poruțiu Mihail, Giurgea Teodor) 2 abțineri (Bândea Eugen, Seracu Ieronim) 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 5 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 5 voturi împotrivă (Cioban Augustin Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim) 1 abținere Bândea Eugen) 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 5 voturi împotrivă (Cioban Augustin Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim) 1 abținere Bândea Eugen) 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

 

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanțării proiectului de extindere și dotare a Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Brâncovenești prin POR Axa III/2 2007-2013

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos, domnilor consilieri, și împreună cu aparatul propriu vom solicita absolut toate datele pentru respectarea condițiilor legale și pentru a putea să achiziționăm această clădire. Urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea co-finanțării unui proiect pe care am dori să îl depunem la Autoritatea Națională, pe programul operațional regional, da, iertați-mă, atâtea proiecte aveți ba aici ba acolo că le-am încurcat, pentru Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihică Brâncovenești. Comisia social-culturală, comisia economică, comisia servicii-publice și amenajarea teritoriului au discutat acest proiect și au dat avizul, trecem la vot, domnul Pokorny.

Domnul consilier Pokorny: Vă mulțumesc, stimată doamnă președinte, onorat consiliu, aș dori într-adevăr auzind că avem mai multe proiecte, aș dori ca să recapitulez și să aduc la cunoștință în special colegilor care au intrat recent în consiliu despre ce este în fond vorba. În luna aprilie, anul trecut am prezentat și s-a aprobat în consiliu strategia post-aderare a Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Brâncovenești unde am onoare să lucrez de 17 ani și pentru asta nici nu o să votez, deci în acest proiect noi am urmărit să asigurăm asistaților, celor peste 300 de bolnavi neuropsihici, niște condiții mult mai bune de trai și de recuperare la nivelul Uniunii Europene, în acest context printr-un proiect Phare câștigat am reușit să aducem peste 600 mii de euro, o sumă nerambursabilă, am și construit un pavilion pentru 50 de asistați care au fost scoși din cei peste 200 care au locuit la vremea respectivă, în noiembrie anul trecut, într-un castel medieval de peste 400 ani, nefuncțional. În luna mai al acestui an prin ANPH, Ministerul Muncii din fonduri din Banca Mondială am reușit să câștigăm încă un proiect, tot pentru un pavilion de 50 persoane, contribuția Consiliului Județean la cei 750 mii euro a fost de 10%, treapta a treia ar urma să fie acest proiect prezentat în fața dumneavoastră în cadrul programului operațional regional în Axa 3/2 pentru asistență socială, nu se aprobă construcții doar extinderi și modernizări, Pavilionul Phare este construit, noi dorim să îl extindem cu 50 de locuri, exact capacitatea pe care a fost construit, noi depunem, cu acordul dumneavoastră desigur, acest proiect la Alba Iulia la Regiunea 7 și dacă reușim să câștigăm vom aduce încă 950 mii euro, sumă nerambursabilă iar contribuția Consiliului Județean ar fii doar de 2%, respectiv, undeva  19.500 mii euro și sper să nu ne oprim aici. Vă mulțumesc pentru atenție.

Doamna președinte Lokodi: Deci domnilor să trecem la vot.

 

Articolul 1 se aprobă cu 27 de voturi „pentru”, 3 nu au votat (Benedek Imre, Frătean Petru Alexandru, Pokorny Vasile Stefan), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 2 se aprobă cu 25 de voturi „pentru”, 5 nu au votat ( Ciprian dobre, Achim Marcela, Benedek Imre, Frătean Petru Alexandru, Pokorny Vasile Ștefan), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 3 se aprobă cu 27 de voturi „pentru”, 3 nu au votat (Benedek Imre, Frătean Petru Alexandru, Pokorny Vasile Stefan), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 de voturi „pentru”, 4 nu au votat (Benedek Imre, Ciprian Dobre, Frătean Petru Alexandru, Pokorny Vasile Stefan), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

 

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifelor pentru prestațiile specifice realizate de Autoritatea Județeană de Transport

 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea  tarifelor pentru prestațiile specifice realizate de Autoritatea Județeană de Transport. Conform legii Consiliul Județean trebuie să elibereze licențele de traseu pentru efectuarea transportului public județean și după eliberarea licențelor să stabilească curse regulate speciale. Pentru acestea trebuie să stabilim noi niște taxe pentru că până în prezent nu am avut asemenea taxe stabilite. Proiectul de hotărâre a fost dezbătut în comisia economico-financiară, comisia de servicii publice, în comisia de amenajarea teritoriului, toate au avizat fără obiecțiuni, dacă nimeni nu dorește să ia cuvântul să trecem la vot.

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 de voturi „pentru”, 2 nu au votat ( Benedek Imre Sandor, Frătean Petru Alexandru), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 de voturi „pentru”, 2 nu au votat ( Benedek Imre Sandor, Frătean Petru Alexandru), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 3 se aprobă cu 25 de voturi „pentru”, 5 nu au votat (Achim Marcela, Benedek Imre Sandor, Frătean Petru Alexandru, Moldovan Teofil, Pop Ioan), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 de voturi pentru, 3 nu au votat( Benedek Imre Sandor, Frătean Petru Alexandru, Moldovan Teofil), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

 

9. Proiect de hotărâre privind Organigramei și Statului de funcții ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de Hotărâre pentru aprobarea organigramei și statului de funcții al DGASPC. La acest proiect de Hotărâre se aprobă și anexa nr.3 regulamentul, care de fapt a fost aprobat prin HCL nr.125/29.11.2007 și acest proiect de Hotărâre a fost discutat în comisia economico-financiară, comisia culturală, comisia juridică, vă consult dacă cineva dorește să ia cuvântul, dacă nu, trecem la vot.

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 de voturi „pentru”, 2 nu au votat ( Boloș Vasile Grigore, Frătean Petru Alexandru), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 2 se aprobă cu 27 de voturi „pentru”, 3 nu au votat ( Boloș Vasile Grigore, Frătean Petru Alexandru, Moldovan Teofil), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 3 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 4 nu au votat ( Boloș Vasile Grigore, Gomboș Geza Csaba, Pop Ioan, Frătean Petru Alexandru), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 4 se aprobă cu 28 de voturi „pentru”, 2 nu au votat ( Boloș Vasile Grigore, Frătean Petru Alexandru), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 5 se aprobă cu 26 de voturi „pentru”, 4 nu au votat ( Ban Moise, Boloș Vasile Grigore, Frătean Petru Alexandru, Poruțiu Mihail), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Ciprian Dobre, Boloș Vasile Grigore, Frătean Petru Alexandru), 5 absenți  (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

 

10. Proiect de hotărâre privind numirea domnului Schmidt Loránd în funcția publică de director general la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează un proiect de hotărâre privind numirea domnului Schmidt Lorand în funcția de director general al DGASPC, s-a susținut examen în săptămâna trecută, cu 1 iunie, și au venit actele de la ANFP București, domnul Lădariu doriți să luați cuvântul?

Domnul consilier Lădariu: Doamna președinte, domnilor vicepreședinți, doamnelor și domnilor consilieri, doamnelor și domnilor invitați. Atunci când era vorba de interimatul domnului Schmidt am fost de acord, știam că este o muncă grea, plină de responsabilități, între timp ce știm cu toții, a susținut examenu, a fost admis, documentele sunt prezentate acolo, eu ce îi doresc: în primul rând îl felicit din tot sufletul că este o muncă grea acolo și vă rog să mă credeți că am mai spus-o și cu alt prilej, eu cu greu aș accepta o asemenea funcție, într-un asemenea loc, îl felicit și așa cum se spune ,,să fie într-un ceas bun”! Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Domnilor, atunci putem trece la vot.

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 2 nu au votat, 5 absenți.

 

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 2 nu au votat, 5 absenți

 

Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 2 nu au votat, 5 absenți

 

Articolul 4 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 2 nu au votat, 5 absenți

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 4 nu au votat, 5 absenți.

 

 

11.Proiect de hotărâre privind aprobarea avizelor date de Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș

 

 

Doamna președinte Lokodi: Ultimul proiect de hotărâre privește avizele date de către comisia tehnică și amenajarea teritoriului și urbanism, planuri urbanistice generale și plan urbanistic de detaliu. Acest proiect de hotărâre a fost discutat în Comisia de amenajare a teritoriului și avizat favorabil. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, nu este nici o carieră de piatră, atunci să trecem la vot . Cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 de voturi „pentru”, 1 nu a votat (Benedek Imre Sandor), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 de voturi „pentru”, 1 nu a votat (Benedek Imre Sandor), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Articolul 3 se aprobă cu 28 de voturi „pentru”, 2 nu au votat (Benedek Imre Sandor, Mora Akos Daniel), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 de voturi „pentru”, 3 nu au votat( Ciprian Dobre, Achim Marcela, Benedek Imre Sandor), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc pentru munca dumneavoastră de astăzi și trecem la punctul Diverse, dacă dorește cineva să ia cuvântul, domnul Boloș.

Domnul consilier Boloș: Doamna președinte, domnilor vicepreședinți, stimați colegi, după niște probleme cu o importanță deosebită am să vin cu două chestiuni care par la prima vedere neimportante. Am încă proaspăt în memorie campania electorală, poate și alții prilej cu care am constatat că o mulțime de informații importante pentru consilieri și pentru opinia publică, nu sunt disponibile, sau dacă sunt disponibile sunt greu accesabile.  În câteva emisiuni de televiziune am fost pus în situația să răspund la niște întrebări punctuale la care aș fi răspuns fără nici o ezitare în măsura în care, în prealabil, aș fi avut o bază documentară certă. Poate doamna președinte știe la ce mă refer, era și dânsa în emisiunea respectivă, ce propun eu, dacă e posibil și fără grabă și în timp, realizarea unor sinteze documentare de către toate instituțiile subordonate Consiliului Județean în care să apară elementele de esență și care să fie accesibile tuturor și în același timp să fie certificate pentru că mie mi se pare foarte important că trebuie să avem o imagine de ansamblu a tot ceea ce se întâmplă în județ și, sigur, nu toți avem preocupări specializate pe anumite domenii. Aceasta a fost prima chestiune. Cea de-a doua chestiune mi-a fost sugerată de un material care a apărut, la un moment dat, în ziarul  „Cuvântul Liber”, privitor la un material de promovare a Consiliului Județean. Am constatat că, s-ar putea să greșesc și v-aș ruga să mă corectați, că noi nu avem un manual de identitate a consiliului, de identitate vizuală a Consiliului Județean. În momentul de față orice instituție importantă trebuie să aibă un astfel de document care să precizeze absolut riguros toate elementele de inscripționare, de evidențiere și așa mai departe, cei care sunt în domeniu știu despre ce este vorba și cred că această chestiune este importantă și pentru o instituție care este o instituție fanion a Consiliului Județean. Propunerea mea este ca acest manual să fie realizat în perioada următoare și să fie supus atenției consilierilor. Vă mulțumesc.

Domnul consilier Lădariu: Doamna președinte, domnilor vicepreședinți, doamnelor și domnilor consilieri, vin cu o nedumerire a mea, mai mult, pentru că nu am vrut la începutul depunerii jurământului să arunc bolovanul. Texul nostru este acolo, puțin ambiguu. E o năzbâtie, o nedumerire, nu știu ce să zic, se  jură cu mâna stângă. De ce cu stânga, pentru că șeful statului depune jurământul cu mâna dreaptă, parlamentarii depun cu mâna dreaptă, la tribunal se jură cu mâna dreaptă, să fie foarte clar, apoi sunt și alte argumente de altă natură. Numai puțin că o să răspundă probabil, domnul secretar general.

 Doamna președinte Lokodi: Da eu nu știu că v-am obligat…

 Domnul consilier Lădariu: Nu, stați numai puțin, precizarea…. Argumente sunt atâtea, ne facem cruce cu mâna dreaptă, e acea formulare teologic㠄de-a dreapta Tatălui” nu de-a stânga Tatălui, apoi din imnul Astrei, acel superfinal „Cu dreapta să ne ocrotești puternic Dumnezeu”, nu cu stânga. Ar fi câteva argumente pentru că atunci când vom trece…vom modifica anumite părți, mici sau mari, din regulament, să venim și cu această precizare. Eu vin deja, de pe acum, așa ar fi bine, să fie această precizare clară, să nu mai fie vreo ambiguitate sau vreo neînțelegere. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Eu vă las să jurați cu care mână doriți, să puneți pe Biblie, să faceți câte cruci doriți dar în regulament, vă rog frumos n-o băgați, eu nici cruce nu-mi fac că-s reformată, nici nu știu ce fac, lăsați-mă să-mi exercit eu religia mea cum consider eu și cred că aceste reglementări sunt deja ceva în plus, deci nimeni pe nimeni nu a obligat ce mână să pună pe Biblie. A pus fiecare cum i-a venit să pună mâna. Dacă ne apucăm să scriem așa ceva într-o reglementare atunci ce fac eu?

Domnul secretar Togănel: Dacă-mi permiteți, în Legea administrației publice locale nu se precizează jurământul cu ce mână se face pe Biblie, în schimb în Ordonanța 35 care a aprobat Regulamentul-cadru pentru consiliile locale este precizat acest lucru, că jurământul se face cu mâna stângă pe Biblie și pe Constituție, deci este un act normativ.

Doamna președinte Lokodi: Vă rog frumos să sesizați neconstituționalitatea acestei ordonanțe pentru că după mine depășește un anumit cadru. Dar dacă nu pun nici o mână pe nici o Biblie și pe nici o Constituție.

Domnul secretar Togănel: Legea permite acest  lucru.

Domnul vicepreședinte Dobre: Vreau să vă spun, domnul secretar și doamnă președinte și domnul coleg, există în județul Mureș un jurământ de primar, televizat, fără să pună mâna pe nimic.

Domnul secretar Togănel: Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Județean urmează să fie actualizat pentru că sunt multe schimbări și în legislație și cu această ocazie se poate scoate deoarece legea administrației nu prevede așa ceva.

Domnul consilier Poruțiu: Eu am o rugăminte, doamna președinte, eu am intrat și ieri și chiar și în dimineața asta pe pagina de Internet și, de exemplu, încă datele referitoare la colegii consilieri județeni, la comisii nu erau postate. Rugămintea mea, vis-à-vis de pagina de Internet, să faceți de asemenea manieră încât să fie mult mai actualizate informațiile și să avem garanția că aceste informații care apar acolo sunt, cum să spun, calde la prima mână pentru că, realmente este un instrument foarte util de informare pentru noi. Eu aș lansa o propunere pentru colegi, eu cred că totuși va trebui să avem o discuție asupra regulamentului și aș lansa o idee către colegi, să încercăm pentru următoarea ședință să ne constituim poate chiar și o comisie de lucru din reprezentanții tuturor partidelor politice, care să studieze acest regulament pentru că, citind stenogramele ședințelor din ultimii 4 ani din Consiliul Județean, chiar cred că sunt niște lucruri pe care le-am putea face să meargă mai bine.

Doamna președinte Lokodi: Este normal o să doresc și eu la sfârșit să fac niște precizări legate de activitatea consilierilor județeni dar, înainte, dau cuvântul domnului Giurgea.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc doamna președintă, domnul coleg Lădariu a făcut o afirmație că a fost sunat aseară și l-a întrebat dacă votează cu da sau nu vis-à-vis de proiectul de hotărâre cu achiziționarea cinematografului Progresul. Dacă poate să facă precizarea dacă este din rândul consilierilor și, dacă da, din rândul cărui partid sau cel puțin cum se numește.

Doamna președinte Lokodi: Eu cred că veți discuta cu domnul Lădariu la sfârșitul ședinței…alte discuții, da bine. Încă odată mulțumesc celor 24 de consilieri care au votat pentru că au făcut posibil ca acest proiect să se realizeze și cred, domnilor, și vă spun acum, în campania viitoare, atunci o să fac publică lista celor care nu au votat ca să nu puteți să vă mândriți cu această realizare.

Domnul consilier Poruțiu: Pentru că este o interpelare pe care o consider chiar personală, să fim foarte bine înțeleși…

Doamna președinte Lokodi: Nu este atac la persoană. Eu am spus 24 de consilieri.

Domnul consilier Poruțiu: Nu, este atac la grup. Doamna președintă, să fim foarte clari și bine înțeleși și vreau să rămână consemnat. Nu am spus că nu suntem de acord cu achiziționarea și nu am pus în discuție oportunitatea. Eu m-am fript, săptămâna trecută am terminat un proces cu Curtea De Conturi de 7 ani de zile în care am avut și casa sechestrată. Eu m-am fript și eu nu mai votez și vă spun de acum, poate să fie și biserică în centrul orașului, nu mai votez și nu voi vota nici o hotărâre atâta timp cât nu am garanția că din punct de vedere al hârtiilor ele sunt în regulă. Dacă aceste hârtii erau în regulă cum le-am cerut și nu era mare problemă să fie aici, vă garantez că aveați unanimitate în acest vot.

 Doamna președinte Lokodi: După mine ați avut absolut toate datele, toate informațiile…

Domnul consilier Poruțiu: Nu, doamna președintă, să nu am gura aurită dar poate mai discutăm peste câțiva ani.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, vă mulțumesc. Domnilor consilieri, la nivel de țară, anual se analizează anual activitatea consilierilor județeni, transparența și cât de eficient lucrează consilierii județeni. Nu Consiliul Județean, consilierii județeni. În urma studiului făcut de Fundația „Centrul de Politici Publice” pe anul 2007 județul Mureș se situează pe locul 18 la nivel național, pe la mijloc, însă ni se fac o serie de recomandări și rog secretariatul să comunice aceste recomandări fiecărui domn consilier județean ca să știe ce deficiențe s-au constatat în activitatea lor în anii anterior și vă rog, în mod transparent, periodic, să faceți rapoarte cu privire la activitatea dumneavoastră. Aici, atrag atenția consilierilor din mandatele anterioare că nu ați prea respectat această cerință sau nu cu toții ați respectat această cerință pentru că domnul Boloș întotdeauna a respectat această cerință. Vă rog pe toată lumea să depuneți CV-ul, să depuneți declarația de avere și declarația de interese, să fie puse la punct că, dacă nu, iarăși noi acumulăm puncte negre pentru nerespectarea legii. De asemenea propun, și aici va trebui să analizăm cu executivul, tocmai pentru transparență, să aibă fiecare consilier o cutie poștală prin serverul nostru, unde să primească anumite sesizări din teritoriu. Astăzi, dumneavoastră, din partea executivului, mi-ați prezentat un formular, cum să arate prezentarea fiecărui consilier județean. Eu acolo, în loc de puncte tari, puncte slabe, am cerut ca fiecare să se pronunțe, județul este un județ mare, cam de ce zonă dorește să răspundă ca să putem să comunicăm populației județului cine unde dorește să țină contactul cu populația, la partide acest lucru se realizează că din acea zonă sunt consilierii dar pe lângă aceasta, sunt zone albe care nu sunt acoperite. V-aș ruga frumos ca și în acest sens să studiați materialele și să încercăm să ne pronunțăm, doresc să lucrăm foarte transparent și pe viitor doresc din partea executivului în momentul în care dezbatem proiecte de hotărâre cum a fost astăzi Teatrul Ariel, ca societatea civilă să fie invitată, să fie aici lumea pentru beneficiul căruia decidem noi. Deci să fie o publicitate mult mai mare. Noi invităm instituțiile deconcentrate dar ei nu prea vin numai dacă sunt legate proiectele noastre de hotărâre de activitatea lor, dar să începem ca acolo sus pe balcoane să deschidem și să facem accesul liber pentru societatea civilă pentru cei care sunt interesați de anumite hotărâri pe care le dezbatem. Cred că nu este suficient publicarea hotărârilor în monitoare, în ziarele noastre, ci trebuie înainte să avem o dezbatere, să avem o susținere sau poate niște propuneri. Vă mulțumesc. Vă consult dacă cineva mai dorește…domnul vice.

Domnul vicepreședinte Dobre: Am avut o discuție în legătură cu manualul de identitate și în legătură cu site-ul cu doamna președinte în cursul zilei de ieri și de azi și mi-am exprimat și eu anumite păreri și sugestii de îmbunătățire. O să avem întâlnire, pe de-o parte cu cei care fac site-ul și, pe de altă parte, o să vreau și eu să vă chem, eventual pe grupuri de partide, să vă invit pe grupuri de partide sau pe toată lumea o dată și să vedem cam pe de-o parte care sunt pretențiile, sugestiile dumneavoastră, care sunt posibilitățile noastre, ce putem face astfel încât să ajungem la o părere comună pentru că până la urmă nu cred că e greu să ajungem la o părere comună. Și după ce reușim să facem și acest manual de identitate, într-adevăr să creăm până la identitatea vizuală atât pe site cât și în presă cât și în materiale și până la urmă lumea să reușească să ne identifice. Însă, așa cum spunea și domnul coleg Boloș, e o chestiune ce va necesita timp și celelalte chestiuni legate de accesibilitatea consilierului la o informație o s-o rezolvăm cu precădere pentru că am avut această discuție cu doamna președintă și chiar cred că, mai ales un consilier județean, nu cred că poate să se scuze că nu a avut acces. Accesul trebuie facilitat într-un mod, să-i zic chiar permisiv la orice material câtă vreme el nu este clasificat conform legii. Pe de altă parte eu vreau să vă mulțumesc pentru ședința de astăzi.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc și eu pentru lucrările ședinței de astăzi și în luna august după 15 august, vom avea următoarea ședință, până atunci vă doresc un concediu plăcut tuturor și ne revedem după 15 august.

 

 

 

 

 

 

                                               Întocmit: Andreea Claudia Iepan

                                                            Mia Ileana Nemeș

 

 

             p. PREȘEDINTE                                                  SECRETAR

 

                Szabo Árpád                                                  Paul Cosma

     Vicepreședinte

 

 

 

 

 

Văzut: Delia Belean

          Viorel Iosib