ROMÂNIA
    JUDETUL MURES
    CONSILIUL JUDETEAN
    Directia Buget-Finante si Asistenta Economica
    Nr.8846/14.10.2003
    Dosar II.F.2
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotarâre privind organizarea comisiei de evaluare si selectionare a asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate juridica, precum si a altor organizatii neguvernamentale fara scop lucrativ, care initiaza si organizeaza programe si proiecte culturale si pot primi subventii de la bugetul judetean
 In baza Ordonantei Guvernului nr. 51/11 august 1998, aprobata 
    si modificata prin Legea nr. 245/16.05.2001, se reglementeaza 
    sistemul de finantare de la bugetul de stat si/sau bugetele locale 
    a programelor si proiectelor culturale.
    In conditiile art. 2.1 din Legea nr. 245/2001 "Asociatiile 
    si fundatiile române cu personalitate juridica, precum 
    si alte organizatii neguvernamentale fara scop lucrativ, 
    care initiaza si organizeaza programe si proiecte 
    culturale, pot primi subventii alocate de la bugetul de stat sau, dupa 
    caz, de la bugetele locale, care vor fi utilizate in exclusivitate pentru 
    acoperirea partiala sau integrala a cheltuielilor aferente 
    programelor si proiectelor culturale stabilite ca beneficiare ale subventiilor."
    Prin Hotarârea Guvernului nr. 49/16 ianuarie 2003 s-au aprobat 
    Normele Metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii 
    asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate 
    juridica, precum si altor organizatii neguvernamentale fara 
    scop lucrativ, care initiaza si organizeaza programe 
    si proiecte culturale. Conform Hotarârii, evaluarea si 
    selectionarea asociatiilor si fundatiilor române 
    cu personalitate juridica, precum si a altor organizatii 
    neguvernamentale fara scop lucrativ, se va face de catre 
    o Comisie de evaluare si selectionare care se organizeaza 
    prin Hotarâre a Consiliului Judetean sau Local pentru acordarea 
    de subventii de la bugetele locale.
    Modul de organizare si functionare a Comisiei, precum si procedura 
    evaluarii si selectionarii este prevazuta 
    la articolele 11 - 19 din H.G. nr. 49/2003.
    Astfel, Comisia de evaluare si selectionare trebuie sa fie 
    formata din minimum 5 persoane.
    Asociatiile si fundatiile române cu personalitate juridica, 
    precum si alte organizatii neguvernamentale fara 
    scop lucrativ, vor depune documentatiile de solicitare a subventiilor 
    la Registratura Consiliului Judetean, in termen de 90 de zile 
    de la aprobarea Legii Bugetului de stat pentru anul 2004.
    Documentatia de solicitare a subventiilor este analizata 
    de catre membri comisiei de evaluare si selectionare si 
    va fi notata potrivit prevederilor art. 9 alin. (2) din HG nr. 49/2003, 
    iar pentru fiecare solicitare de subventionare Comisia va intocmi 
    un raport de oportunitate.
    Comisia de evaluare si selectionare va inainta documentele 
    privind asociatiile, fundatiile sau organizatiile neguvernamentale 
    fara scop lucrativ selectionate, directiei de specialitate 
    a Consiliului Judetean, respectiv Directia Buget-Finante 
    si Asistenta Economica, care va intocmi Nota 
    de prezentare si propunerile de finantare si le va supune 
    spre aprobare Presedintelui Consiliului Judetean, in calitate 
    de ordonator principal de credite.
    Se propune ca prin Dispozitie a Presedintelui sa fie aprobat 
    un Regulament, respectiv un ghid al solicitantului pentru acordarea de subventii 
    care va fi pus la dispozitia asociatiilor, fundatiilor si 
    organizatiilor neguvernamentale interesate.
    Având in vedere motivele expuse, se propune aprobarea organizarii 
    Comisiei de evaluare si selectionare a asociatiilor si 
    fundatiilor române cu personalitate juridica, precum si 
    a altor organizatii neguvernamentale fara scop lucrativ, 
    care initiaza si organizeaza programe si proiecte 
    culturale si pot primi subventii de la bugetul judetean, 
    formata din 9 membri, in componenta prezentata in 
    proiectul de hotarâre alaturat.
  
| DIRECTOR, Bartha Iosif  | 
    VAZUT,  VICEPRESEDINTE Groza Emil  |