EXPUNERE DE MOTIVE
  la proiectul de hotarâre privind stabilirea limitelor minime si 
  maxime pentru tarifele de "Basic Handling" la R.A. "Aeroportul 
  Târgu-Mures"
 Prin Hotarârea Consiliului Judetean Mures nr. 37/1997 
  s-a infiintat Regia Autonoma "Aeroportul Târgu-Mures". 
  In conformitate cu art. 5 al acestei hotarâri "pentru 
  serviciile aeroportuare asigurate persoanelor fizice si juridice române 
  si straine, precum si pentru activitati specificate 
  in regulament, Consiliul de Administratie va stabili, potrivit legii, 
  cu avizul prealabil al Delegatiei Permanente a Consiliului Judetean, 
  tarife si redevente in lei si in valuta, 
  cu respectarea reglementarilor interne si a intelegerilor 
  internationale in acest domeniu".
  In baza Hotarârii Consiliului Judetean Mures nr. 
  21/2001 s-au aprobat reduceri de tarife aeroportuare in functie 
  de frecventa de operare a companiilor aeriene. In anexa nr. 1, punctul 
  V la Hotarâre sunt prevazute tarifele de "Basic Handling" 
  in functie de greutatea aeronavei pentru zborurile interne si 
  externe. Deoarece conform reglementarilor si legislatiei internationale 
  a Aviatiei Civile toti operatorii români si straini 
  trebuie tratati nediscriminatoriu, Consiliul de Administratie al 
  RA "Aeroportul Târgu-Mures" propune modificarea tarifelor 
  de la punctul V din anexa nr. 1 la Hotarârea nr. 21/2001 conform 
  anexei care face parte integranta din hotarâre. Prin aceasta 
  se anuleaza tarifele zbor extern si in functie de greutatea 
  aeronavei se propune un tarif minim ce contine cheltuielile efective ale 
  Aeroportului si un tarif maxim care cuprinde pe lânga cheltuieli 
  si un beneficiu. 
  Având in vedere datele prezentate mai sus, va rugam 
  sa abilitati Consiliul de Administratie al Aeroportului sa 
  fixeze tarifele de "Basic Handling" intre limitele prevazute 
  in anexa in functie de frecventa de operare, 
  pentru toate companiile aeriene române sau straine, care au contracte 
  ferme cu aeroportul.
  Mentionam ca aceste reduceri nu afecteaza nivelul 
  veniturilor ce s-ar fi incasat in mod normal, deoarece produsul 
  dintre frecventa si tariful redus este sensibil egal sau mai 
  mare decât veniturile ce s-ar incasa in situatia in 
  care operatorul ar executa un singur zbor in regim charter sau curse cu 
  frecventa redusa. Aceste practici sunt obisnuite si 
  se folosesc la atragerea de clienti noi si pentru deschiderea de 
  noi rute de operare.
  Tinând cont de motivele expuse supunem aprobarii proiectul 
  de hotarâre alaturat.
DIRECTOR ADJ.,
  Albu Emil
Vazut
  VICEPRESEDINTE,
  Groza Emil