Capitolul I
  
  Caracteristici generale 
  Art.1. Directia Judeteana de Asistenta Sociala Mures se infiinteaza in 
  baza prevederilor O.G.R.nr.14/2003, H.G.R. Nr. 90/2003 si a Hotarârii 
  Consiliului Judetean nr. 25 din 08.04.2003
  Art.2. Directia Judeteana de Asistenta Sociala 
  are rolul de a asigura la nivelul judetului Mures aplicarea politicilor si strategiilor 
  de asistenta sociala in domeniul protectiei familiei, persoanelor singure, persoanelor 
  vârstnice, persoanelor cu handicap, precum si a oricaror persoane aflate 
  in nevoie.
  Art.3. In vederea realizarii atributiilor 
  prevazute de lege, D.J.A.S. Mures indeplineste, urmatoarele functii:
  a) de strategie, prin care asigura elaborarea planurilor de asistenta 
  sociala pentru prevenirea si combaterea marginalizarii sociale 
  si a programelor de actiune antisaracie, pe care le 
  supune spre aprobare Consiliului Judetean.
  b) de coordonare, prin care se stabileste masuri pentru dezvoltarea 
  strategiilor de interventii in sprijinul persoanelor aflate in 
  nevoie si de prevenire a situatiilor de marginalizare si excludere 
  sociala la nivelul judetului.
  c) de administrare, a fondurilor pe care le are la dispozitie 
  d) de colaborare, cu serviciile descentralizate ale ministerelor si a institutiilor 
  care au responsabilitati in domeniul asistentei sociale, 
  cu serviciile publice locale de asistenta sociala, precum 
  si cu reprezentantii societatii civile implicati 
  in derularea programelor de asistenta sociala.
  e) de executie, prin asigurarea mijloacelor umane, materiale si financiare 
  necesare pentru implementarea strategiilor cu privire la actiunile de 
  antisaracie, prevenirea si combaterea marginalizarii 
  sociale, precum si pentru solutionarea urgentelor sociale individuale 
  si colective la nivelul judetului.
  de reprezentare, a Consiliului Judetean pe plan intern si extern 
  in domeniul asistentei sociale. 
Capitolul II
Sarcini, atributii competente
  Art.4. Pentru aplicarea politicilor si strategiilor de asistenta sociala 
  in domeniul protectiei familiei, persoanelor singure, persoanelor cu handicap, 
  precum si a oricaror persoane aflate in nevoie, D.J.A.S. Mures are urmatoarele 
  atributii:
  a) elaboreaza si supune spre aprobarea Consiliului Judetean planul de asistenta 
  sociala pentru dezvoltarea strategiilor judetene de interventie venite in sprijinul 
  persoanelor aflate in nevoie; 
  b) analizeaza si propune masuri adecvate Consiliului Judetean de prevenire a 
  situatilor de marginalizare si excludere sociala, de asigurare a mijloacelor 
  umane, materiale si financiare necesare pentru solutionarea urgentelor sociale, 
  de acordare a drepturilor si facilitatilor stabilite de legislatia in vigoare 
  pentru persoanele aflate in nevoie;
  c) initiaza si deruleaza in colaborare cu serviciile publice descentralizate 
  ale ministerelor si institutiilor care au responsabilitati in domeniul asistentei 
  sociale, cu serviciile publice de asistenta sociala, precum si cu reprezentantii 
  societatii civile implicati in derularea programelor de asistenta sociala, actiuni 
  de prevenire, atenuare si inlaturare a consecintelor profesionale, economice 
  si sociale generatoare de marginalizare si excludere sociala;
  d) colaboreaza cu Directia Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului 
  si cu celelalte institutii ale statului in domeniu, initiaza actiuni comune 
  de prevenire a abandonului si abuzului asupra minorilor si in special a minorilor 
  cu handicap; 
  e) intreprinde impreuna cu A.J.O.F.M. Mures actiuni comune care vizeaza integrarea 
  profesionala a persoanelor cu nevoi sociale si speciale, reducerea numarului 
  de someri, organizeaza cursuri de calificare si recalificare a acestora;
  f) sprijina in colaborare cu autoritatile publice locale si propune Consiliului 
  Judetean infiintarea institutiilor publice de asistenta sociala, potrivit prevederilor 
  legale; 
  g) analizeaza si evalueaza impreuna cu Comisia Judeteana de Expertiza Medicala 
  a persoanelor cu handicap pentru adulti corectitudinea incadrarii in grade de 
  handicap si modul in care se respecta programele individuale de protectie speciala, 
  recuperare si integrare in munca a persoanelor cu dizabilitati; 
  h) tine evidenta, acorda si face plata drepturilor si facilitatilor cuvenite, 
  potrivit legii persoanelor cu handicap;
  i) urmareste, instruieste si analizeaza impreuna cu autoritatile publice locale 
  activitatea asistentilor personali pentru persoanele cu handicap grav si avizeaza 
  incadrarea acestora;
  j) actioneaza pentru promovarea alternativelor de tip familial, la protectia 
  institutionalizata prin dezvoltarea si diversificarea serviciilor de recuperare 
  si integrare ambulatorii;
  k) organizeaza in colaborare cu autoritatile publice locale, servicii de consiliere 
  si sprijin pentru familiile si persoanele aflate in nevoie;
  l) incheie parteneriate cu organizatiile neguvernamentale in scopul initieri 
  si derulari unor programe de asistenta sociala;
  m) propune proiecte de programe in colaborare cu organismele guvernamentale 
  si neguvernamentale, din tara si strainatate si urmareste realizarea programelor 
  aprobate, inainteaza spre aprobare Consiliului Judetean proiectele initiate 
  in conformitate cu legislatia in domeniul asistentei sociale in vederea obtinerii 
  fondurilor financiare necesare derularii lor;
  n) colaboreaza cu organismele administratiei publice locale si cu organizatiile 
  neguvernamentale interesate in actiuni sociale comune de educatie si protectie 
  speciala in vederea atenuarii, limitarii sau eliminarii situatilor de marginalizare 
  si excludere sociala; 
  o) realizeaza in colaborare cu autoritatile administratiei publice locale indrumarea 
  si controlul in aplicarea si respectarea legislatiei in domeniul asistentei 
  sociale si speciale si in gestionarea fondurilor alocate acestei activitati; 
  
  p) organizeaza activitatea de selectie a personalului pentru aparatul propriu, 
  bazat pe principiul competentei si competitivitatii, evalueaza periodic activitatea 
  angajatilor si initiaza cursuri de perfectionare in vederea pregatirii profesionale 
  a acestora; 
  q) analizeaza solicitarile de internare a persoanelor cu handicap, cautând 
  alternative la institutionalizare, si aproba internarea cazurilor pentru care 
  institutionalizarea reprezinta singura alternativa de protectie sociala;
Capitolul III
Structura organizatorica si atributiile sectoriale
  Art.5.(1) Activitatea D.J.A.S. Mures este condusa de catre un director, 
  numit prin dispozitia presedintelui Consiliului Judetean, avizata de hotarârea 
  Consiliului Judetean;
  (2). Numarul total de angajati aprobat pentru desfasurarea activitatii D.J.A.S. 
  Mures este de12 persoane; 
  Art.6. In cadrul D.J.A.S. Mures functioneaza 
  urmatoarele compartimente:
  ¢ Compartimentul financiar-contabil si juridic 
  ¢ Compartimentul servicii sociale, indrumare, acordare drepturi pentru 
  persoanele cu handicap;
  ¢ Comisia de Expertiza Medicala a Persoanelor cu Handicap pentru Adulti
  Art.7. Compartimentul financiar-contabil si 
  juridic are urmatoarele atributii:
  a) efectueaza operatiunile de contabilitate, care stau la baza platii drepturilor 
  banesti si facilitatilor financiare acordate tuturor beneficiarilor serviciilor 
  D.J.A.S. Mures;
  b) transmite la termenele cerute de catre Consiliul Judetean: bilantul contabil, 
  contul de executie, darile de seama contabile si alte situatii contabile solicitate;
  c) colaboreaza cu Directia Judeteana de Finante Publice in ceea ce priveste 
  raportarile financiare in conformitate cu prevederile legii;
  d) respecta prevederile legale in ceea ce priveste modul de repartizare si cheltuire 
  a fondurilor;
  e) justifica in fata organelor de control modul de cheltuire a fondurilor primite;
  f) intocmeste si fundamenteaza proiectul de buget anual si il transmite spre 
  aprobare Consiliului Judetean Mures;
  f) raspunde in timp util a sesizarile si reclamatile primite
  Art.8. Atributile consilierului din cadrul 
  acestui serviciu sunt:
  a) organizeaza, indruma, coordoneaza si controleaza activitatea compartimentului 
  contabilitate, evidenta plati;
  b) raspunde de intocmirea planului de venituri si cheltuieli;
  c) exercita controlul financiar preventiv asupra cheltuielilor efectuate;
  d) tine evidenta contabila privind operatiunile financiare si bunurile aflate 
  in gestionarea D.J.A.S., intocmeste conturile de executie, darile de seama contabile 
  si bilantul contabil;
  e) verifica legalitatea cheltuielilor si tinerea corecta si la zi a evidentei 
  contabile;
  f) asigura efectuarea inventarierii periodice, verificarea gestiunilor, urmarirea 
  debitelor si lichidarea creditelor;
  g) efectueaza lucrarile privind normarea, salarizarea si intocmirea darilor 
  de seama statistice
  h) intocmeste si verifica statele de functii ale personalului D.J.A.S. si le 
  inainteaza spre aprobare Consiliului Judetean;
  i) intocmeste si inainteaza la timp orice situatie ceruta in domeniul sau de 
  activitate;
  j) solicita lunar Consiliului Judetean Mures, fondurile necesare si raspunde 
  de justificarea si cuantumul sumelor solicitate;
  k) raspunde in fata organelor de control asupra modului de cheltuire a fondurilor 
  financiare 
  l) intocmeste, prezinta si urmareste executarea bugetului cu respectarea destinatiei 
  sumelor alocate si cu respectarea bugetului de stat;
  m) exercita controlul financiar preventiv si alte forme de control a competentelor 
  si programelor stabilite, asupra efectuarii platilor cu respectarea destinatiei 
  fondurilor alocate;
  n) verifica dosarele beneficiarilor serviciilor daca indeplinesc conditiile 
  stabiliri si acordarii drepturilor banesti prevazute de legislatia in vigoare;
  o) urmareste si raspunde de punerea corecta in aplicare a drepturilor banesti 
  si facilitatilor financiare acordate conform legii, cu respectarea termenului 
  de valabilitate prevazut in certificatele de incadrare intr-o categorie de persoana 
  cu handicap emise de C.E.M.P.H.A. Mures
  p) raspunde de solutionarea in temeiul legii a cererilor persoanelor cu handicap 
  care necesita protectie speciala in probleme specifice domeniului sau de activitate;
  q) indeplineste orice alte atributii privind activitatea economico-financiara 
  si juridica dispusa de directorul D.J.A.S. Mures.
  Art.9.Atributile compartimentului servicii 
  sociale, acordare drepturi pentru persoanele cu handicap sunt:
  a) luarea in evidenta si acordarea drepturilor conform legislatiei in vigoare, 
  pentru detinatorii de certificate de incadrare intr-o categorie de persoana 
  cu handicap;
  b) intocmirea evidentelor primare, borderouri si a documentelor care stau la 
  baza platii drepturilor persoanelor cu handicap;
  c) intocmirea si conducerea evidentei statistice lunare, trimestriale si anuale 
  a persoanelor cu handicap neinstitutionalizate;
  d) efectueaza la termen operatiile de prelungire a drepturilor sau de sistare 
  a acestora, in baza certificatelor de incadrare intr-o categorie de persoane 
  cu handicap, emise de Comisia de Expertiza Medicala a Persoanelor cu Handicap 
  pentru Adulti Mures (CEMPHA Mures);
  e) raspunde in conformitate cu prevederile legale, la scrisorile si sesizarile 
  care au ca obiect acordarea sau neacordarea drepturilor prevazute prin lege;
  f) elaboreaza situatiile solicitate de director asupra unor probleme care impun 
  neacordarea sau sistarea drepturilor prevazute de lege, precum si recuperarea 
  unor drepturi financiare acordate necuvenit;
  g) asigura toate informatiile necesare cu privire la intocmirea dosarelor administrative;
  h) elibereaza adeverintele solicitate in vederea obtineri facilitatilor prevazute 
  de lege;
  i) acorda consiliere juridica persoanelor cu handicap
  Capitolul IV
  Atributiile si competentele directorului 
  Art.10. Atributiile directorului sunt:
  a) raspunde in fata Consiliului Judetean de intreaga 
  activitate in domeniu; 
  b) asigura incadrarea D.J.A.S. cu personal de specialitate respectând 
  structura si numarul de posturi aprobat de consiliul judetean;
  c) intocmeste planul lunar, trimestrial si anual de munca 
  al D.J.A.S. Mures si analizeaza periodic modul de indeplinire, 
  propunând solutii pentru remedierea deficientelor;
  d) acorda calificative anuale pentru personalul din structura D.J.A.S. 
  Mures
  e) stabileste atributii si competente pentru personalul 
  propriu
  f) colaboreaza cu autoritatile publice locale in actiuni 
  comune ce vizeaza acordarea drepturilor persoanelor cu handicap, prevazute 
  de lege;
  g) colaboreaza cu Comisia Judeteana de Expertiza 
  Medicala a Persoanelor cu Handicap pentru Adulti, analizeaza 
  cauzele care duc la cresterea nejustificata a numarului persoanelor 
  posesoare de certificate de incadrare in grade de handicap, informeaza 
  Consiliul Judetean asupra situatiei si face propuneri de remediere 
  a cauzelor;
  h) raspunde de intocmirea la timp si de exactitatea datelor 
  statistice si a altor materiale informative cerute de Consiliul judetean;
  i) evalueaza eficienta si competentele angajatilor 
  si aproba premii si gradatii personalului din subordine;
  j) in caz de abateri aplica sanctiuni potrivit normelor legale 
  in vigoare;
  k) aproba statul de plata al salariatilor D.J.A.S. Mures 
  si planifica concediile de odihna ale acestora in conformitate 
  cu prevederile legii;
  l) repartizeaza corespondenta compartimentelor si personalului 
  din subordine mentionând solutiile de rezolvare;
  m) raspunde de rezolvarea legala si la timp a cererilor adresate 
  D.J.A.S. Mures, analizeaza periodic modul in care acestea 
  au fost rezolvate;
  n) anuleaza masurile ilegale luate de personalul din subordine;
  o) stabileste fisa postului pentru personalul D.J.A.S. 
  p) emite decizii atât pentru acordarea drepturilor beneficiarilor serviciilor 
  D.J.A.S. cât si pentru personalul din subordine;
  q) exercita orice alte atributii la dispozitia Consiliului 
  Judetean cuprinse in fisa postului; 
Capitolul V
Dispozitii finale 
  Art.11. D.J.A.S. Mures va colabora cu autoritatile administratiei publice 
  locale in toate problemele care vizeaza asistenta sociala in domeniul familiei, 
  persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap si 
  a persoanelor aflate in nevoie, respectând principiile descentralizarii 
  si a autonomiei locale. 
  Atr.12. Directorul D.J.A.S. Mures este obligat 
  sa asigure cunoasterea si respectarea de catre intreg personalul din subordine 
  al prezentului Regulament de Organizare si Functionare in termen de 30 de zile 
  de la aprobarea acestuia de catre Consiliul Judetean Mures si sa emita in baza 
  prevederilor lui Regulamentul de Ordine Interioara precum si intocmirea fisei 
  postului pentru fiecare angajat.
  Art.13. Anual sau ori de câte ori este 
  nevoie, directorul D.J.A.S. Mures ia masuri de reactualizare a fisei postului.