Anexa 1
al proiectelor de operatiuni supuse controlului financiar preventiv
| 
   Nr
  crt  | 
  
   Documentul
  supus controlului financiar preventiv  | 
  
   Cadru
  legal  | 
  
   Acte
  justificative  | 
  
   Modul
  de efectuare a controlului financiar preventiv  | 
 
| 
   0  | 
  
   1  | 
  
   2  | 
  
   3  | 
  
   4  | 
 
| 
   1  | 
  
   Cererea
  de deschidere de credite bugetare  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Legile bugetare anuale -
  Aprobari ale Guvernului privind limitele lunare de cheltuieli -
  Normele Ministerului Finantelor Publice privind deschiderile de credite
  bugetare  | 
  
   -
  nota de fundamentare pentru solicitarea deschiderii de credite; -
  solicitarile ordonatorilor: principal, secundari si/sau tertiari, dupa caz,
  pentru repartizarea de credite bugetare; -
  situatia creditelor bugetare deschise anterior si neutilizate;  | 
  
      Se verifica: -
  incadrarea creditelor bugetare solicitate in prevedrile bugetului
  ordonatorului principal de credite repartizate pe trimestre si luni si
  detaliate conform clasificatiei bugetare; -
  daca sumele solicitate sunt stabilite si in functie de creditele deschise
  neutilizate; -
  daca cererea pentru deschiderea de credite se incadreaza in limitele de
  cheltuieli aprobate de Guvern.   | 
 
| 
   2  | 
  
   Dispozitia
  bugetara (ordinul de plata) pentru repartizarea creditelor bugetare
  (alimentari) sau borderoul centralizator al acestor documente  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Legile bugetare anuale -
  Normele Ministerului Finantelor Publice privind deschiderile de credite
  bugetare  | 
  
   -
  solicitarile ordonatorilor: principal, secundari si/sau tertiari, dupa caz,
  pentru repartizarea de credite bugetare (alimentare de cont); -
  fundamentarea sumelor inscrise in dispozitiile bugetare de repartizare pentru
  bugetul propriu si bugetele ordonatorilor secundari, respectiv tertiari, de
  credite sau, dupa caz, in ordinele de plata;  | 
  
      Se verifica: -
  incadrarea sumelor din dispozitiile bugetare in creditele bugetare aprobate
  ordonatorilor; repartizate pe trimestre si luni si detaliate conform
  clasificatiei bugetare; -
  daca sumele prevazute pentru repartizare sunt cuprinse in cererea de
  deschidere de credite.  | 
 
| 
   3  | 
  
   Documentul
  pentru modificarea repartizarii pe trimestre a creditelor bugetare  | 
  
   -
  Legea nr.500 /2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Legile bugetare anuale  | 
  
   -
  nota de fundamentare a propunerii pentru modificarea repartizarii initiale pe
  trimestre a creditelor   | 
  
      Se verifica: -
  daca modificarea este in competenta de aprobare a Ministerului Finantelor
  Publice sau a ordonatorilor principali/ secundari, dupa caz; -
  daca sumele propuse se incadreaza in prevederile bugetare; -
  concordanta propunerii de modificare cu obligatiile ce decurg din actiuni si
  sarcini noi sau reprogramate.  | 
 
| 
   4  | 
  
   Documentul
  pentru efectuarea, incepand cu trimestrul al III-lea, a virarilor de credite
  bugetare: -
  de la un capitol la alt capitol al clasificatiei bugetare in cadrul aceluiasi
  capitol, pentru bugetul propriu si bugetele institutiilor subordonate; -
  intre programe.  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Legile bugetare anuale  | 
  
   -
  nota de fundamentare a propunerii pentru efectuarea virarilor de credite
  bugetare  | 
  
      Se verifica: -
  daca virarea de credite nu contravine prevederilor Legii finantelor publice,
  legilor bugetare anuale sau legilor de rectificare; -
  existenta de justificari, detalieri si necesitati privind executia pana la
  finele anului bugetar, a capitolului si/sau subdiviziunii clasificatiei
  bugetare de la care se disponibilizeaza, respectiv a capitolului si/sau
  subdiviziunii clasificatiei bugetare la care se suplimenteaza prevederile
  bugetare.  | 
 
| 
   5  | 
  
   Dispozitia
  bugetara de retragere a creditelor bugetare, sau borderoul centralizator al
  acestora  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Legile bugetare anuale  | 
  
   -
  nota de fundamentare a propunerii pentru retragerea creditelor bugetare  | 
  
      Se verifica: -
  existenta creditelor bugetare deschise si neutilizate; -
  daca retragerea de credite bugetare este temeinic justificata; -
  incadrarea operatiunii de retragere in termenul legal.  | 
 
| 
   Nr
  crt  | 
  
   Documentul*
  supus controlului financiar preventiv  | 
  
   Cadrul
  legal  | 
  
   Acte
  justificative  | 
  
   Modul
  de efectuare a controlului financiar preventiv  | 
 
| 
   0  | 
  
   1  | 
  
   2  | 
  
   3  | 
  
   4  | 
 
| 
   1  | 
  
   Contract
  / comanda de achizitii publice  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  Legile bugetare anuale -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  O.U.G. nr.60 / 2001 (4) -
  Legea nr.133 / 1999 (5) -
  O.G. nr.20 / 2002 (6) -
  Codul comercial -
  Codul civil -
  O.G. nr.9 / 2000 (7) -
  H.G. nr.53 / 1999 (8) -
  H.G. nr.461 / 2001 (9) -
  H.G. nr.244/2001 (10) -
  H.G. nr.182 / 2002 (11) -
  Ordinul nr.1012 / 2001 emis de ministrul finantelor publice (12) -
  Ordinele nr.1013/873/ 2001 (13) si nr.1014/874/ 2001 (14) emise in comun de
  ministrul finantelor publice si de ministrul lucrarilor publice
  transporturilor si locuintei -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  programul anual de achizitii publice; -
  actul de aprobare a documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor de
  investitii; -
  anuntul/invitatia de participare la procedura; -
  documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei; -
  actul de numire a comisiei de evaluare/negociere sau a juriului, dupa caz; -
  ofertele prezentate; -
  hotararea comisiei de evaluare / juriului privind stabilirea ofertei castigatoare; -
  alte documente specifice.  | 
  
      Se verifica: -
  daca achizitia publica este prevazuta in programul anual; -
  existenta creditelor bugetare sau a creditelor de angajament, dupa caz; -
  respectarea legalitatii si regularitatii specifice procedurii de achizitie
  publica; -
  existenta aprobarii de catre conducatorul autoritatii contractante a
  hotararii comisiei de evaluare / juriului privind stabilirea ofertei
  castigatoare; -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar la nivelul valorii
  angajamentului legal; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   2  | 
  
   Contract
  / comanda de achizitii publice finantate integral sau partial din credite
  externe rambursabile si/sau din fonduri externe nerambursabile  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  Legile bugetare anuale -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  O.U.G. nr.60 / 2001 (4) -
  Legea nr.133 / 1999 (5) -
  O.G. nr.20 / 2002 (6) -
  Codul comercial -
  Codul civil -
  H.G. nr.53 / 1999 (8) -
  H.G. nr.461 / 2001 (9) -
  H.G. nr.244 / 2001 (10) -
  H.G. nr.182 / 2002 (11) -
  Ordinul nr.1012 / 2001 emis de ministrul finantelor publice (12) -
  Ordinele nr.1013/873/ 2001 (13) si nr.1014/874/ 2001 (14) emise in comun de
  ministrul finantelor publice si de ministrul lucrarilor publice
  transporturilor si locuintei -
  Acordul sau conventia de finantare externa si legea de ratificare / hotararea
  Guvernului de aprobare -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  programul anual de achizitii publice; -
  actul de aprobare a documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor de
  investitii; -
  documentele privind  achizitia,
  intocmite in conformitate cu prevederile legislatiei romane si cu
  reglementarile organismelor internationale; -
  acordul sau conventia de finantare externa.  | 
  
      Se verifica: -
  daca achizitia publica este prevazuta in programul anual; -
  existenta creditelor bugetare sau a creditelor de angajament, dupa caz; -
  respectarea legalitatii si regularitatii specifice procedurii de achizitie
  publica; -
  incadrarea obiectului contractului in categoria de cheltuieli considerate
  eligibile, in conformitate acordul sau conventia de finantare externa si cu
  regulile fiecarui organism finantator; -
  existenta avizelor organismului finantator pe documentatie si pe caietele de
  sarcini; -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   3  | 
  
   Contract
  de finantare (prevazut la art.4 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a
  Guvernului nr.60 / 2001)  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  Legile bugetare anuale -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  O.U.G. nr.60 / 2001 (4) -
  O.G. nr.51 / 2001 (15) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  solicitarea finantarii si justificarea acesteia; -
  documentul din care sa rezulte ca solicitantul poate beneficia de finantare; -
  programul, proiectul sau actiunea in care se incadreaza solicitarea finantarii; -
  nota de fundamentare si devizul de cheltuieli aprobate de ordonatorul de
  credite finantator.  | 
  
      Se verifica: -
  daca solicitarea finantarii are temei legal; -
  existenta creditelor bugetare; -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar la nivelul valorii
  angajamentului legal; -
  daca in contractul de finantare este prevazuta obligativitatea aplicarii
  prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.60/2001 pentru atribuirea
  contractului de achizitie publica; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   4  | 
  
   Acord
  subsidiar de imprumut  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Acordul de credit extern -
  Legea de ratificare / hotararea Guvernului de aprobare -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  fundamentarea propunerii de acord subsidiar.  | 
  
      Se verifica: -
  incadrarea obiectului acordului subsidiar in prevederile acordului de credit
  extern; -
  concordanta termenilor acordului subsidiar cu cei din acordul de credit
  extern; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   5  | 
  
   Proiect
  de convenție de garanție aferentă Acordului de garanție   | 
  
   -Legea
  nr.500/2002 (1) -Legea
  nr.189/1998 (2)  -Acordul
  de împrumut extern încheiat între beneficiarul garanției și finanțatorul
  extern -Acordul
  normativ de ratifiocare a acordului de garanție/Hotărârea Guvernului de
  aprobare a garanției  -Alte
  acte normative specifice   | 
  
   -fundamentarea
  propunerii de Convenție   | 
  
   Se
  verifică: -încadrarea
  obiectului convenției în prevederile acordului de împrumut extern, acordului
  de garanție sau prevederilor Hotărârii Guvernului, după caz;  -concordanța
  termenilor Convenției cu cei din acordul de îm prumut extern, acordul de
  garanție sau prevederilor Hotărârii Guvernului, după caz; -existența
  avizului compartimentului juridic.   | 
 
| 
   6  | 
  
   Proiect
  de scrisoare de garanție pentru împrumuturi externe contractate de agenți
  economici, regii autonome, societăți naționale, autorități ale administrației
  publice centrale, garantate de stat   | 
  
   -Legea
  nr.500/2002 (1) -Legea
  nr.81/1999 (39) -HG
  de aprobare  -Acordul
  de împrumut extern  -Alte
  acte normative specifice   | 
  
   -hotărârea
  Comitetului Interministerial de Garanții și Credite de Comerț Exterior;  -nota
  rezultat al negocierii condițiilor de acordare a garanției de stat   | 
  
   Se
  verifică: -concordanța
  termenilor scrisorii de garanție cu cei din acordul de împrumut extern;  -existența
  convenției de garanție semnată de garantat; -existența
  avizului compartimentului juridic.   | 
 
| 
   7  | 
  
   Proiect
  convenție de garanție care urmează a fi încheiată între Ministerul Finanțelor
  Publice, în calitate de garant și beneficiarul scrisorii de garanție   | 
  
   -Legea
  nr.500/2002 (1) -Legea
  nr.81/1999 (39) -HG
  de aprobare  -Acordul
  de împrumut extern -Alte
  acte normative specifice   | 
  
   -hotărârea
  Comitetului Interministerial de Garanții și Credite de Comerț Exterior;  -nota
  rezultat al negocierii condițiilor de acordare a garanției de stat   | 
  
   Se
  verifică: -existența
  semnăturii reprezentantului legal al unității administrativ-teritoriale
  garantate; -existența
  avizului compartimentului juridic.  | 
 
| 
   8  | 
  
   Proiect
  scrisoare4 de garanție pentru împrumut extern contractat direct de o
  autoritate a administrației publice locale, garantat de stat   | 
  
   -Legea
  nr.500/2002 (1) -Legea
  nr.189/1998 (2) -Legea
  nr.81/1999 (39) -HG
  nr.978/2001 (22)  -Alte
  acte normative specifice   | 
  
   -hotărârea
  comisiei de autorizare constituită conform HG nr.978/2001; -nota  rezultat al negocierii condițiilor de
  acordare a garanției de stat  | 
  
   Se
  verifică: -concordanța
  termenilor scrisorii de garanție cu cei din acordul de împrumut extern;  -existența
  convenției de garanție semnată de garantat; -existența
  avizului compartimentului juridic.   | 
 
| 
   9  | 
  
   Proiect
  convenție de garanție care urmează a fi încheiată între Ministerul Finanțelor
  Publice, în calitate de garant și reprezentantul legal al unității
  administrativ-teritoriale, în calitate de garantat  | 
  
   -Legea
  nr.500/2002 (1) -Legea
  nr.189/1998 (2) -Legea
  nr.81/1999 (39) -HG
  nr.978/2001 (22)  -Alte
  acte normative specifice   | 
  
   -hotărârea
  comisiei de autorizare constituită conform HG nr.978/2001; -nota  rezultat al negocierii condițiilor de
  acordare a garanției de stat  | 
  
   Se
  verifică: -existența
  semnăturii reprezentantului legal al unității administrativ-teritoriale
  garantate; -existența
  avizului copmpartimentului juridic.   | 
 
| 
   10  | 
  
   Scrisoare
  suplimentară (pentru acordurile de împrumut cu BDCE)   | 
  
   -Legea
  nr.500/2002 (1) -Legea
  nr.81/1999 (39) -Legea
  nr.189/1998 (2) -Acordul
  de împrumut extern -Legea
  de ratificare   -Alte
  acte normative specifice   | 
  
   -nota
  de fundamentare; -acceptul
  Ministerului Finanțelor Publice privind condițiile financiare.   | 
  
   Se
  verifică: -concordanța
  între condițiile din scrisoarea suplimentară și Acordul cadru de împrumut.   | 
 
| 
   11  | 
  
   Angajament
  de plăți pentru împrumuturi externe primite de România de la BDCE   | 
  
   -Legea
  nr.500/2002 (1) -Legea
  nr.81/1999 (39) -Legea
  nr.189/1998 (2) -Acordul
  de împrumut extern -Legea
  de ratificare   -Alte
  acte normative specifice  | 
  
   -nota
  de fundamentare   | 
  
   Se
  verifică: -concordanța
  între scadențele cuprinse în angajamentul de plată și cele din scrisoarea
  suplimentară.   | 
 
| 
   12  | 
  
   Contract
  de concesionare sau inchiriere in care entitatea publica este concesionar sau
  chirias  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  Legea nr.213 / 1998 (16) -
  Legea nr.219 / 1998 (17) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  O.U.G. nr.60 / 2001 (4) -
  H.G. nr.461 / 2001 (9) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare a concesionarii sau inchirierii; -
  documente specifice privind derularea operatiunii de luare in concesiune sau
  de inchiriere.  | 
  
      Se verifica: -
  existenta creditelor bugetare; -
  respectarea prevederilor legale si a procedurilor privind concesionarea sau
  inchirierea; -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar la nivelul valorii
  angajamentului legal; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   13  | 
  
   Protocol
  de afiliere, conventie, acord de participare la un organism international  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  Legea nr.4 / 1991 (18) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Actul normativ de organizare si functionare a entitatii publice -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare a propunerii de afiliere.  | 
  
      Se verifica: -
  respectarea prevederilor legale in baza carora se poate incheia protocolul,
  conventia sau acordul; -
  concordanta prevederilor din protocol / conventie / acord, referitoare la
  obligatiile financiare, cu prevederile cadrului normativ existent; -
  existenta creditelor bugetare; -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar la nivelul obligatiilor
  financiare decurgand din angajamentul legal; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   14  | 
  
   Acord
  pentru schimb de experienta sau documentare, pe baza de reciprocitate, fara
  transfer de valuta  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  O.G. nr.80 / 2001 (19) -
  Legea nr.4 / 1991 (18) -
  H.G. nr.552 / 1991 (20) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare a proiectului de acord; -
  devizele de cheltuieli aferente actiunilor ce urmeaza a fi derulate in cadrul
  acordului.  | 
  
      Se verifica: -
  existenta creditelor bugetare; -
  concordanta termenilor din acord privind obligatiile financiare cu
  prevederile cadrului legal existent (cheltuieli de protocol, delegare, taxe); -
  incadrarea devizelor de cheltuieli ale actiunilor ce urmeaza a fi derulate in
  cadrul acordului, in limitele legale de cheltuieli; -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar la nivelul obligatiilor
  financiare decurgand din angajamentul legal; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   15  | 
  
   Actul
  intern de decizie privind organizarea operatiunilor de protocol, a unor
  manifestari cu caracter cultural-stiintific, sau a altor actiuni cu caracter
  specific  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  O.G. nr.80 / 2001 (19) -
  H.G. nr.552 / 1991 (20) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare a actiunii de protocol, a manifestarii sau a actiunii cu
  caracter specific; -
  devizul estimativ al actiunii / manifestarii, pe categorii de cheltuieli.  | 
  
      Se verifica: -
  existenta creditelor bugetare; -
  concordanta dintre natura obligatiilor financiare care fac obiectul actului
  intern de decizie si prevederile cadrului legal existent; -
  incadrarea valorii devizului / categoriei de cheltuieli in limitele prevazute
  de normele legale; -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar la nivelul obligatiilor
  financiare decurgand din angajamentul legal; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   16  | 
  
   Contract
  pentru activitatea prestata de insotitorii delegatiilor sau invitatilor din
  strainatate  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Codul muncii (Legea nr.53/ 2003) (21) -
  Legea nr.130 / 1999 (22) -
  H.G. nr.552 / 1991 (20) -
  H.G. nr.935 / 1999 (23) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare privind contractul / conventia civila; -
  devizele de cheltuieli pentru activitatea insotitorilor.  | 
  
      Se verifica: -
  existenta creditelor bugetare; -
  concordanta termenilor din contract referitori la obligatiile financiare, cu
  prevederile cadrului normativ existent; -
  incadrarea valorii devizelor / categoriilor de cheltuieli privind activitatea
  ce urmeaza a fi prestata de insotitori in limitele legale de cheltuieli; -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar la nivelul obligatiilor
  financiare decurgand din angajamentul legal; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   17  | 
  
   Actul
  intern de decizie privind deplasarea in strainatate  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  O.U.G. nr.144 / 2001 (27) -
  H.G. nr.518 / 1995 (24) -
  H.G. nr.478 / 2001 (25) -
  H.G. nr.189 / 2001 (26) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare a deplasarii in strainatate; -
  documente, invitatii si comunicari scrise de la partenerul extern, privitoare
  la actiunea si conditiile efectuarii deplasarii in strainatate; -
  nota mandat privind deplasarea.  | 
  
      Se verifica: -
  existenta creditelor bugetare; -
  concordanta dintre natura si cuantumul obligatiilor financiare care fac
  obiectul actului intern de decizie si prevederile cadrului normativ existent
  (transport, cazare, diurna, alte cheltuieli); -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar la nivelul obligatiilor
  financiare decurgand din angajamentul legal.  | 
 
| 
   18  | 
  
   Actul
  intern de decizie privind delegarea sau detasarea in tara a personalului  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Codul muncii (Legea nr.53/ 2003) (21) -
  Legea nr.188 /1999 (28) -
  H.G. nr.543 / 1995 (29) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare a delegarii / detasarii.  | 
  
      Se verifica: -
  existenta creditelor bugetare; -
  concordanta dintre natura si cuantumul obligatiilor financiare care fac
  obiectul actului de decizie privind delegarea sau detasarea si prevederile
  cadrului normativ existent (transport, cazare, diurna, alte cheltuieli); -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar la nivelul obligatiilor
  financiare decurgand din angajamentul legal.  | 
 
| 
   19  | 
  
   Ordinul
  / actul intern de decizie privind: -
  angajarea sau avansarea personalului; -
  acordarea salariului de merit; -
  numirea cu caracter temporar a personalului de executie pe functii de
  conducere; -
  acordarea altor drepturi salariale  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  Legile bugetare anuale -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Codul muncii (Legea nr.53/ 2003) (21) -
  Legea nr.188 /1999 (28) -
  Legea nr.154 /1998 (30) -
  O.U.G. nr.24 / 2000 (31) -
  O.G. nr.32 / 1998 (32) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare si dosarul angajarii / avansarii personalului; -
  propunerea pentru acordarea salariului de merit / numirea personalului de
  executie pe functii de conducere / acordarea altor drepturi salariale.  | 
  
      Se verifica: -
  existenta creditelor bugetare; -
  respectarea reglementarilor legale privind angajarea si incadrarea
  personalului in limita posturilor aprobate si stabilirea drepturilor
  salariale; -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar la nivelul obligatiilor
  financiare decurgand din angajamentul legal; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   20  | 
  
   Contractul
  de comodat in care entitatea publica are calitatea de comodatar  | 
  
   -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Codul civil (art.1560 si urmatoarele)  | 
  
   -
  nota de fundamentare si devizul cheltuielilor ce urmeaza a fi suportate de
  comodatar  | 
  
      Se verifica: -
  existenta creditelor bugetare; -
  daca devizul / categoriile de cheltuieli se incadreaza in limitele legale; -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar la nivelul cheltuielilor ce
  urmeaza a fi suportate de entitatea publica; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   21  | 
  
   Acordul
  de proiect intre autoritatea publica si investitor (prevazut la art.6
  alin.(1) din Ordonanta Guvernului nr.16/2002)  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Legea nr.213 / 1998 (16) -
  O.G. nr.16 / 2002 (33) -
  H.G. nr.621 / 2002 (34) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  anuntul de intentie; -
  scrisorile de intentie si documentele atasate acestora; -
  decizia / ordinul de numire a comisiei de evaluare si selectare a scrisorilor
  de intentie; -
  procesul verbal de evaluare si selectare a scrisorilor de intentie; -
  studiul de prefezabilitate aprobat.  | 
  
      Se verifica: -
  existenta creditelor bugetare si/sau creditelor de angajament; -
  respectarea regularitatii specifice acordului de proiect; -
  stabilirea termenilor acordului in concordanta cu cadrul normativ existent; -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   22  | 
  
   Contract
  de parteneriat public-privat  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 /1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Legea nr.213 / 1998 (16) -
  Legea nr.33 / 1994 (35) -
  O.G. nr.16 / 2002 (33) -
  H.G. nr.621 / 2002 (34) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  ordinul / decizia de numire a comisiilor de negociere; -
  studiul de fezabilitate; -
  proces verbal de negociere; -
  decizia cuprinzand lista investitorilor ierarhizati; -
  comunicarea deciziei catre investitori; -
  contestatii si raspunsurile la contestatii; -
  acordul partilor privind crearea unei companii de proiect sau stabilirea unei
  alte forme de asociere intre acestea.  | 
  
      Se verifica: -
  existenta creditelor bugetare si/sau creditelor de angajament; -
  respectarea regularitatii specifice contractului de parteneriat
  public-privat; -
  stabilirea termenilor contractului in concordanta cu prevederile cadrului
  normativ; -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   23  | 
  
   Conventie
  pentru acordarea de imprumuturi conform art.69 din Legea nr.500 / 2002  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legile bugetare anuale -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Codul civil (art.1576 si urmatoarele) -
  Actul normativ de infiintare a unor institutii publice / activitati finantate
  integral din venituri proprii  | 
  
   -
  nota de fundamentare privind acordarea imprumutului si solicitarea
  institutiei publice interesate; -
  graficul de rambursare a imprumutului.  | 
  
      Se verifica: -
  existenta de credite nerezervate prin angajament bugetar si legal; -
  daca institutia publica solicitanta a imprumutului se incadreaza in
  prevederile art.69 din Legea nr.500/2002; -
  daca institutia publica solicitanta a imprumutului a intocmit un program
  credibil de realizare a veniturilor proprii in vederea rambursarii
  imprumutului; -
  rezervarea creditelor prin angajament bugetar la nivelul valorii
  imprumutului; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
*)
Documentul supus controlului financiar preventiv va fi insotit, dupa caz, de o
Propunere de angajare a unei cheltuieli si/sau de un Angajament bugetar
individual / global, intocmite conform anexei nr.1 si, respectiv anexei nr.2
la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata
cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si
raportarea angajamentelor bugetare si legale aprobate prin Ordinul nr.1792 din
24 decembrie 2002 emis de ministrul finantelor publice, publicat in Monitorul
Oficial nr.37 din data de 23 ianuarie 2003.
| 
   Nr crt  | 
  
   Documentul
  supus controlului financiar preventiv  | 
  
   Cadrul
  legal  | 
  
   Acte
  justificative  | 
  
   Modul
  de efectuare a controlului financiar preventiv  | 
 
| 
   0  | 
  
   1  | 
  
   2  | 
  
   3  | 
  
   4  | 
 
| 
   1  | 
  
   Ordonantare
  de plata privind achizitia publica de produse, servicii sau lucrari  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  Legile bugetare anuale -
  Legea nr.82 / 1991 (36) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Ordinul nr.1792 / 2002 emis de ministrul finantelor publice (37) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  contractul de achizitii publice; -
  factura fiscala; -
  documentele care sa ateste livrarea produselor, prestarea serviciilor sau
  executia lucrarilor, dupa caz; -
  factura externa; -
  declaratia vamala de import.  | 
  
      Se verifica: -
  daca documentele justificative sunt cele prevazute de normele legale; -
  daca operatiunea de lichidare privind realitatea faptelor si exactitatea
  sumei datorate este certificata de conducatorul compartimentului de
  specialitate prin Bun de plata; -
  concordanta valorii cheltuielilor lichidate cu suma ordonantata la plata si
  incadrarea acesteia in angajamentul legal; -
  incadrarea sumei ordonantate la plata in subdiviziunea corespunzatoare a
  clasificatiei bugetare pentru care exista angajament bugetar.  | 
 
| 
   2  | 
  
   Cererea
  de valuta adresata Bancii Nationale a Romaniei in vederea disponibilizarii de
  la rezerva valutara a statului a sumelor in valuta necesare in vederea
  achitarii la extern a ratelor de capital, dobanzilor, comisioanelor de
  angajament si a altor sume datorate organismelor internationale care au
  acordat Romaniei imprumuturi guvernamentale externe**)  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Legea nr.101 / 1998 (38) -
  Legea nr.81 / 1999 (39) -
  Legea de ratificare a imprumutului -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  avizul de plata inaintat de organismul international finantator; -
  adresa de confirmare a obligatiei de plata din partea imprumutatului; -
  nota de fundamentare.  | 
  
      Se verifica: -
  concordanta dintre obligatiile inscrise in acordul de imprumut, avizul de
  plata inaintat de organismul international finantator si cererea de valuta a
  entitatii publice; -
  certificarea obligatiei de plata de catre conducatorul compartimentului de
  specialitate prin Bun de plata; -
  incadrarea sumei ordonantate la plata in subdiviziunea corespunzatoare a
  clasificatiei bugetare pentru care exista angajament bugetar si legal.  | 
 
| 
   3  | 
  
   Ordonantare
  de plata privind virarea catre Banca Nationala a Romaniei a contravalorii in
  lei a valutei disponibilizate pentru achitarea la extern a obligatiilor de
  plata rezultate din acordurile de imprumut incheiate de Romania cu
  organismele internationale, sau ordonantarea de plata valutara externa pentru
  plata directa a acestor obligatii, dupa caz.  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Legea nr.101 / 1998 (38) -
  Legea nr.81 / 1999 (39) -
  Acordul de imprumut -
  Legea de ratificare a imprumutului -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  avizul de plata emis de finantatorul extern; -
  mesajele swift si avizul de lichidare, emise de Banca Nationala a Romaniei; -
  cererea de valuta depusa de entitatea publica; -
  nota de fundamentare privind sursele interne de acoperire a datoriei fata de
  Banca Nationala a Romaniei.  | 
  
      Se verifica: -
  concordanta dintre obligatiile inscrise in acordul de imprumut, avizul de
  plata trimis de finantatorul extern, avizul de lichidare si mesajele swift
  ale Bancii Nationale a Romaniei si cererea de valuta a entitatii publice; -
  existenta surselor de finantare a contravalorii in lei a sumei
  disponibilizate de Banca Nationala a Romaniei; -
  certificarea obligatiei de plata de catre conducatorul compartimentului de
  specialitate prin Bun de plata; -
  incadrarea sumei ordonantate la plata in subdiviziunea corespunzatoare a
  clasificatiei bugetare pentru care exista angajament bugetar si legal.  | 
 
| 
   4  | 
  
   Cererea
  de valuta**) sau ordonantarea de plata valutara externa reprezentand
  cotizatii, respectiv contributii, taxe etc. la diverse organisme internationale  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  O.G. nr.41 / 1994 (40) -
  Protocoale, acorduri sau conventii incheiate de entitatea publica cu
  organismele internationale -
  Legile de ratificare  | 
  
   -
  acordul, conventia sau protocolul; -
  avizul de plata transmis de organismul international.  | 
  
      Se verifica: -
  concordanta dintre prevederile acordului, conventiei sau protocolului si
  avizul de plata transmis de organismul international, inclusiv a termenului
  de plata; -
  incadrarea sumei ordonantate la plata in subdiviziunea corespunzatoare a
  clasificatiei bugetare pentru care exista angajament bugetar si legal; -
  certificarea obligatiei de plata de catre conducatorul compartimentului de
  specialitate prin Bun de plata.  | 
 
| 
   5  | 
  
   Ordonantare
  de plata pentru subventii, transferuri, prime sau alte plati din fonduri
  publice acordate agentilor economici sau altor beneficiari legali  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  Legile bugetare anuale -
  O.G. nr.22 / 2002 (41) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare; -
  documentatia specifica care rezulta din actul normativ ce reglementeaza
  operatiunea si/sau domeniul respectiv  | 
  
      Se verifica: -
  legalitatea si regularitatea documentatiei justificative, corespunzator
  prevederilor actului normativ care reglementeaza operatiunea si/sau domeniul
  respectiv; -
  certificarea obligatiei de plata de catre conducatorul compartimentului de
  specialitate prin Bun de plata; -
  incadrarea sumei ordonantate la plata in subdiviziunea corespunzatoare a
  clasificatiei bugetare pentru care exista angajament bugetar si legal.  | 
 
| 
   6  | 
  
   Ordonantare
  de plata privind redevente, chirii sau alte cheltuieli legate de concesionare
  sau inchiriere  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  Legile bugetare anuale -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare; -
  contractul de concesionare sau de inchiriere; -
  documentele justificative emise de concedent sau, dupa caz, de proprietarul
  bunului inchiriat.  | 
  
      Se verifica: -
  daca documentele justificative sunt cele prevazute de normele legale; -
  daca operatiunea de lichidare privind realitatea faptelor si exactitatea
  sumei datorate este certificata de conducatorul compartimentului de
  specialitate prin Bun de plata; -
  concordanta valorii cheltuielilor lichidate cu suma ordonantata la plata si
  incadrarea acesteia in angajamentul legal; -
  incadrarea sumei ordonantate la plata in subdiviziunea corespunzatoare a
  clasificatiei bugetare pentru care exista angajament bugetar.  | 
 
| 
   7  | 
  
   Ordonantarea
  de plata in lei, ordonantarea de plata valutara externa sau ordonantarea
  transferului valutar pentru plati care se efectueaza din conturile speciale
  ale imprumuturilor guvernamentale externe.  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Legea nr.81 / 1999 (39) -
  Acordul de imprumut -
  Legea de ratificare a acordului de imprumut  | 
  
   -
  facturile emise de furnizori / prestatori / executanti, cu certificarea de
  catre beneficiar a efectuarii operatiunii pentru care se solicita plata; -
  documentele justificative de transport, vamuire sau situatii de lucrari ori
  receptia bunurilor, dupa caz; -
  acord de imprumut; -
  acordurile subsidiare de imprumut; -
  contractul de furnizare / servicii / lucrari; -
  nota de fundamentare.  | 
  
      Se verifica: -
  legalitatea si regularitatea documentatiei justificative, corespunzator
  prevederilor actului normativ care reglementeaza operatiunea; -
  concordanta dintre facturile certificate de beneficiar, prevedrile
  contractelor / comenzilor si suma ordonantata; -
  certificarea obligatiei de plata de catre conducatorul compartimentului de
  specialitate prin Bun de plata; -
  incadrarea sumei ordonantate la plata in subdiviziunea corespunzatoare a
  clasificatiei bugetare pentru care exista angajament bugetar si legal.  | 
 
| 
   8  | 
  
   Ordonantare
  de plata valutara privind alte plati decat cele aferente imprumuturilor
  externe.  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Actele normative care reglementeaza speta  | 
  
   -
  nota de fundamentare; -
  documentatia justificativa specifica care rezulta din actul normativ ce
  reglementeaza operatiunea si/sau domeniul respectiv.  | 
  
      Se verifica: -
  daca justificarile sunt corespunzatoare prevederilor din normele legale,
  inclusiv a celor stipulate in angajamentul legal; -
  daca operatiunea de lichidare privind realitatea faptelor si exactitatea
  sumei datorate este certificata de conducatorul compartimentului de
  specialitate prin Bun de plata; -
  incadrarea sumei ordonantate la plata in subdiviziunea corespunzatoare a
  clasificatiei bugetare pentru care exista angajament bugetar si legal.  | 
 
| 
   9  | 
  
   Ordonantare
  de plata prin acreditiv simplu sau documentar in cadrul unui contract extern
  finantat printr-un imprumut guvernamental extern  | 
  
   -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Legea de ratificare a acordului de imprumut -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare; -
  contractul extern; -
  acreditivul documentar irevocabil emis de banca depozitara a contului
  special.  | 
  
      Se verifica: -
  concordanta conditiilor incluse in acreditivul emis cu prevederile din
  contractul extern; -
  conditiile de plata incluse in contractul extern; -
  incadrarea sumei ordonantate la plata in subdiviziunea corespunzatoare a
  clasificatiei bugetare pentru care exista angajament bugetar si legal; -
  certificarea obligatiei de plata de catre conducatorul compartimentului de
  specialitate prin Bun de plata.  | 
 
| 
   10  | 
  
   Ordonantarea
  cererii de tragere si cererii de alimentare a contului special in cadrul
  imprumuturilor guvernamentale externe (inclusiv a avansului).  | 
  
   -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Legea de ratificare a acordului de imprumut -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare; -
  contractele interne sau externe; -
  ordinele de plata prin care s-au efectuat plati in cadrul procedurilor de
  refinantare; -
  alte documente.  | 
  
      Se verifica: -
  legalitatea si regularitatea documentelor justificative; -
  incadrarea platilor solicitate in prevederile contractului intern sau extern; -
  existenta documentului organismului finantator international de acceptare a
  contractului intern sau extern (no objection); -
  certificarea obligatiei de plata de catre conducatorul compartimentului de
  specialitate prin Bun de plata.  | 
 
| 
   11  | 
  
   Ordonantare
  de plata privind acordarea de avansuri (in lei) catre terte persoane juridice
  in cadrul contractelor incheiate  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  H.G. nr.85 / 1997 (42) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  contractul; -
  solicitarea de acordare a avansului; -
  documente prin care se constituie garantiile legale.  | 
  
      Se verifica: -
  daca acordarea avansului respecta conditiile specifice de legalitate si
  regularitate; -
  incadrarea sumei ordonantate la plata in subdiviziunea corespunzatoare a
  clasificatiei bugetare pentru care exista angajament bugetar si legal.  | 
 
| 
   12  | 
  
   Ordonantare
  de plata privind cheltuielile ce se efectueaza din fonduri primite de la
  persoane juridice sau fizice cu titlu de donatie sau sponsorizare.  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  actul de donatie sau sponsorizare; -
  angajamentul legal (contract, comanda etc.); -
  documentele care atesta livrarea produselor, prestarea serviciilor sau
  executia lucrarilor, dupa caz.  | 
  
      Se verifica: -
  daca cheltuielile respecta destinatiile stabilite de transmitatori; -
  daca documentele justificative sunt cele prevazute de normele legale; -
  daca operatiunea de lichidare privind realitatea faptelor si exactitatea
  sumei datorate este certificata de conducatorul compartimentului de
  specialitate prin Bun de plata; -
  concordanta valorii cheltuielilor lichidate cu suma ordonantata la plata si
  incadrarea acesteia in angajamentul legal; -
  incadrarea sumei ordonantate la plata in subdiviziunea corespunzatoare a
  clasificatiei bugetare pentru care exista angajament bugetar.  | 
 
| 
   13  | 
  
   Ordonantare
  de plata privind cheltuielile care fac obiectul contractului de finantare
  prevazut la art.4(2) din Ordonanta Guvernului nr.60 / 2001  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  Legile bugetare anuale -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  O.G. nr.60 / 2001 (4) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  contractul de finantare; -
  documentatia justificativa specifica care rezulta din actul normativ ce
  reglementeaza operatiunea si/sau domeniul respectiv.  | 
  
      Se verifica: -
  daca justificarile sunt corespunzatoare prevederilor din normele legale, inclusiv
  a celor stipulate in contractul de finantare; -
  existenta certificarii de catre conducatorul compartimentului de specialitate
  prin Bun de plata; -
  incadrarea sumei ordonantate la plata in subdiviziunea corespunzatoare a
  clasificatiei bugetare pentru care exista angajament bugetar.  | 
 
| 
   14  | 
  
   Ordonantare
  de plata privind avansuri sau sume cuvenite titularului de decont, care se
  acorda prin casierie.  | 
  
   -
  Decretul nr.209/1976 (43) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  H.G. nr.543 / 1995 (29) -
  H.G. nr.518 / 1995 (24) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare; -
  documentul specific prin care s-a aprobat actiunea si devizul acesteia; -
  decontul justificativ al cheltuielilor; -
  alte documente justificative specifice.  | 
  
      Se verifica: -
  concordanta sumelor ce urmeaza a fi eliberate ca avans cu cele prevazute in
  documentul de aprobare a actiunii sau, dupa caz, incadrarea sumelor cuvenite
  titularului de decont in limita cheltuielilor justificate prin decontul
  aprobat; -
  existenta certificarii de catre conducatorul compartimentului de specialitate
  prin Bun de plata pentru sumele cuvenite titularului de decont.  | 
 
| 
   15  | 
  
   Situatia
  lunara recapitulativa a salariilor si a altor drepturi salariale acordate
  personalului.**)  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Codul muncii (Legea nr.53 / 2003) (21) -
  Legile bugetare anuale -
  Legea nr.154 / 1998 (30) -
  O.U.G. nr. 24 / 2000 (31) -
  Legea nr.188 / 1999 (28) -
  O.G. nr.7 / 2001 (44) -
  O.U.G. nr.150 / 2002 (45) -
  Legea nr.19 / 2000 (46) -
  Legea nr.76 / 2002 (47) -
  Legea nr.346 / 2002 (48) -
  O.U.G. nr.147 / 2002 (49) -
  Alte acte normative specifice.  | 
  
   -
  centralizatorul lunar al statelor de salarii; -
  situatia privind repartizarea pe luni a cheltuielilor de personal aprobate; -
  situatia privind monitorizarea cheltuielilor de personal finantate de la buget,
  pe luna ... .  | 
  
      Se verifica: -
  incadrarea in prevederile bugetului privind numarul maxim de posturi si
  creditele bugetare destinate cheltuielilor de personal (cheltuieli cu
  salariile, contributii pentru asigurarile sociale de stat, contributii pentru
  asigurarile de somaj, contributii pentru asigurarile sociale de sanatate
  etc.); -
  daca au fost aplicate cotele legale de contributii; -
  existenta certificarii de catre conducatorul compartimentului de specialitate
  prin Bun de plata; -
  regularitatea completarii documentului supus vizei; -
  concordanta datelor din situatia lunara recapitulativa cu cele din
  centralizatorul lunar al statelor de salarii.  | 
 
**)
Aceste documente au si functia de ordonantare de plata.
| 
   Nr crt  | 
  
   Documentul
  supus controlului financiar preventiv  | 
  
   Cadrul
  legal  | 
  
   Acte
  justificative  | 
  
   Modul
  de efectuare a controlului financiar preventiv  | 
 
| 
   0  | 
  
   1  | 
  
   2  | 
  
   3  | 
  
   4  | 
 
| 
   1  | 
  
   Contract
  de concesionare / inchiriere (entitatea publica este concedent / titular al
  dreptului de proprietate)  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  Legea nr.219 / 1998 (17) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Legea nr.213 / 1998 (16) -
  H.G. nr.216 / 1999 (50) -
  Actul normativ de aprobare a concesiunii / inchirierii  | 
  
   -
  studiul de oportunitate; -
  caietul de sarcini; -
  documentatia licitatiei; -
  documentatia procedurii de negociere directa.  | 
  
      Se verifica: -
  incadrarea obiectului contractului in lista cuprinzand bunurile care, potrivit
  legii, pot fi concesionate / inchiriate; -
  respectarea prevederilor legale referitoare la desfasurarea licitatiei /
  negocierii directe; -
  stabilirea termenilor contractuali in concordanta cu cadrul normativ; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   2  | 
  
   Proces
  verbal de predare primire avand ca obiect transferul bunului fara plata  | 
  
   -
  O.G. nr.19 / 1995 (51) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  H.G. nr.841 / 1995 (52) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  referatul de disponibilizare; -
  adresele catre/de la institutiile publice care doresc sa utilizeze bunul
  disponibil.  | 
  
      Se verifica: -
  respectarea prevederilor legale referitoare la desfasurarea procedurii de
  transmitere fara plata a bunurilor; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   3  | 
  
   Contract
  de vanzare / cumparare a bunurilor disponibilizate (entitatea publica are
  calitatea de vanzator)  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  O.G. nr.19 / 1995 (51) -
  H.G. nr.841 / 1995 (52)  | 
  
   -
  referatul de disponibilizare; -
  decizia de numire a comisiei de evaluare; -
  raportul de evaluare a bunurilor ce urmeaza a fi vandute; -
  documentatia licitatiei cu strigare.  | 
  
      Se verifica: -
  respectarea prevederilor legale referitoare la desfasurarea procedurii de
  valorificare prin licitatie cu strigare; -
  stabilirea termenilor contractuali in concordanta cu cadrul normativ; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   4  | 
  
   Actul
  de valorificare, prin schimb, a unor bunuri scoase din functiune  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  O.G. nr.19 / 1995 (51) -
  H.G. nr.841 / 1995 (52)  | 
  
   -
  referatul de disponibilizare; -
  raportul de evaluare a bunului ce face obiectul schimbului; -
  acceptul ofertantului; -
  avizul Ministerului Finantelor Publice, dupa caz.  | 
  
      Se verifica: -
  respectarea prevederilor legale referitoare la valorificarea prin schimb a
  unor bunuri scoase din functiune; -
  existenta disponibilului de credite bugetare pentru plata diferentei valorice
  catre ofertant; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   Nr crt  | 
  
   Documentul
  supus controlului financiar preventiv  | 
  
   Cadrul
  legal  | 
  
   Acte
  justificative  | 
  
   Modul
  de efectuare a controlului financiar preventiv  | 
 
| 
   0  | 
  
   1  | 
  
   2  | 
  
   3  | 
  
   4  | 
 
| 
   1  | 
  
   Proces
  verbal de scoatere din functiune a mijlocului fix  | 
  
   -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  O.G. nr.19 / 1995 (51) -
  Legea nr.15 / 1994 (53) -
  H.G. nr.909 / 1997 (54) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota privind starea tehnica a mijlocului fix propus a fi scos din functiune; -
  act constatator al avariei; -
  devizul estimativ al reparatiei capitale; -
  alte acte justificative.  | 
  
      Se verifica: -
  existenta actelor justificative; -
  daca actele justificative au fost intocmite si semnate de persoanele in
  drept; -
  daca sunt indeplinite conditiile scoaterii din functiune.  | 
 
| 
   2  | 
  
   Decontul
  privind cheltuielile ocazionate de organizarea actiunilor de protocol, a
  manifestarilor cu caracter cultural - stiintific sau a altor actiuni cu
  caracter specific.  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  O.G. nr.80 / 2001 (19) -
  H.G. nr.552 / 1991 (20) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  documente justificative specifice diferitelor categorii de cheltuieli.  | 
  
      Se verifica: -
  prezentarea in termenul legal a documentelor justificative pentru cheltuielile
  efectuate; -
  daca documentele justificative sunt cele prevazute de normele legale din
  punct de vedere al formei si continutului; -
  corectitudinea calculului privind cheltuielile justificate si, dupa caz, a
  penalitatilor de intarziere; -
  incadrarea cheltuielilor in plafoanele legale; -
  daca valoarea cheltuielilor justificate prin decont se incadreaza in
  angajamentul bugetar.  | 
 
| 
   3  | 
  
   Decontul
  de cheltuieli privind deplasarea in strainatate pentru indeplinirea unor
  misiuni cu caracter temporar.  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Decretul nr.209 / 1976 (43) -
  H.G. nr.518 / 1995 (24) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  documente justificative specifice diferitelor categorii de cheltuieli.  | 
  
      Se verifica: -
  daca documentele justificative sunt cele prevazute de normele legale din
  punct de vedere al formei si continutului; -
  prezentarea in termenul legal a documentelor justificative pentru
  cheltuielile efectuate; -
  corectitudinea calculului privind cheltuielile justificate si, dupa caz, a
  penalitatilor de intarziere; -
  documentul de restituire a avansurilor nejustificate si, dupa caz, a
  penalitatilor; -
  incadrarea cheltuielilor in plafoanele legale; -
  daca valoarea cheltuielilor justificate prin decont se incadreaza in angajamentul
  bugetar.  | 
 
| 
   4  | 
  
   Decontul
  de cheltuieli privind justificarea avansului acordat pentru deplasari in tara
  si/sau pentru achizitii prin cumparare directa.  | 
  
   -
  Decretul nr.209 / 1976 (43) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  H.G. nr.543 / 1995 (29) -
  H.G. nr.461 / 2001 (9) -
  Alte acte normative cu caracter specific  | 
  
   -
  documente justificative specifice diferitelor categorii de cheltuieli.  | 
  
      Se verifica: -
  daca documentele justificative sunt cele prevazute de normele legale din
  punct de vedere al formei si continutului; - prezentarea
  in termenul legal a documentelor justificative pentru avansul primit; -
  corectitudinea calculului privind sumele justificate si, dupa caz, a
  penalitatilor de intarziere; -
  documentul de restituire a avansurilor nejustificate si, dupa caz, a penalitatilor; -
  incadrarea cheltuielilor in plafoanele legale; -
  daca valoarea cheltuielilor justificate prin decont se incadreaza in
  angajamentul bugetar.  | 
 
| 
   5  | 
  
   Contractul
  de sponsorizare in care entitatea publica este beneficiar al sponsorizarii.  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.32 / 1994 (55) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3)  | 
  
   -
  nota de fundamentare a contractului de sponsorizare  | 
  
      Se verifica: -
  daca entitatea publica desfasoara sau urmeaza sa desfasoare o activitate din
  cele prevazute la art.4 din Legea nr.32 / 1994, cu modificarile ulterioare; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   6  | 
  
   Actul
  de donatie, in care entitatea publica are calitatea de donatar.  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Codul civil (art.800 si urmatoarele) -
  Decretul nr.478 / 1954 (56) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3)  | 
  
   -
  nota de fundamentare a actului de donatie.  | 
  
      Se verifica: -
  regimul juridic al bunului / bunurilor care fac obiectul donatiei; -
  daca bunul / bunurile respective sunt grevate de datorii; -
  existenta vizei compartimentului juridic.  | 
 
| 
   7  | 
  
   Actul
  ordonatorului principal de credite privind actualizarea si aprobarea valorii
  obiectivelor de investitii noi sau in continuare, in functie de evolutia
  indicilor de preturi - emis cu ocazia elaborarii programului anual de
  investitii care se prezinta ca anexa la proiectul de buget.  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea nr.189 / 1998 (2) -
  Legile bugetare anuale -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  documentatiile tehnico- economice legal aprobate; -
  nota de fundamentare a actualizarii valorii obiectivelor de investitii; -
  date oficiale privind evolutia indicilor de preturi.  | 
  
      Se verifica: -
  daca indicii de preturi utilizati sunt aferenti perioadei de timp pentru care
  se face actualizarea; -
  daca valorile prevazute a fi actualizate sunt cele din documentatiile
  tehnico-economice legal aprobate aferente obiectivelor de investitii noi sau,
  dupa caz, cele aprobate anterior pentru obiectivele de investitii in
  continuare; -
  incadrarea valorilor actualizate ale obiectivelor de investitii in limitele creditelor
  de angajament.  | 
 
| 
   8  | 
  
   Actul
  ordonatorului principal de credite prin care se solicita redistribuirea
  fondurilor intre proiectele inscrise in programul de investitii anexa la
  bugetul aprobat.  | 
  
   -
  Legea nr.500 / 2002 (1) -
  Legea bugetara anuala -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  nota de fundamentare a solicitarii de redistribuire; -
  date privind executia obiectivelor de investitii pentru care se solicita
  redistribuirea fondurilor.  | 
  
      Se verifica: -
  daca sunt intrunite conditiile necesare in vederea redistribuirii fondurilor
  intre obiectivele de investitii; -
  daca solicitarea de redistribuire este elaborata in termenul legal.  | 
 
| 
   9  | 
  
   Dispozitia
  de incasare catre casierie  | 
  
   -
  Decretul nr.209 / 1976 (43) -
  O.G. nr.119 / 1999 (3) -
  Alte acte normative specifice  | 
  
   -
  decontul de cheltuieli prezentat de titularul de avans; -
  decizia de imputatie; -
  alte acte din care rezulta obligatii de plata in sarcina unor persoane.  | 
  
      Se verifica: -
  aprobarea de catre conducatorul entitatii publice a decontului de cheltuieli; -
  modul de calcul al sumei ce urmeaza a fi incasata; -
  daca dispozitia de incasare este intocmita pentru suma ce urmeaza a fi
  incasata.  | 
 
| 
   10  | 
  
   Cerere
  de tragere și cerere de alimentare a contului special în cadrul
  împrumuturilor externe (inclusiv a avansului) 
    | 
  
   -O.G.
  nr. 119/1999 (3) -Legea
  de ratificare a acordului de împrumut  -Alte
  acte normative specifice  | 
  
   -nota
  de fundamentare; -contractele
  interne sau7 externe; -ordinele
  de plată prin care s-au efectuat plăți în cadrul procedurilor de refinanțare; -alte
  documente.    | 
  
   Se
  verifică: -legalitatea
  și regularitatea documentelor justificative; -încadrarea
  plăților solicitate în prevederile contractului intern sau extern;  -existența
  documentului organismului finanțatpr internațional de acceptare a contrac
  tului intern sau extern (no objection); -dacă
  operațiunea de lichidare privind realitatea faptelor și exactitatea sumei
  datorate este certificată de compartimentul de specialitate prin Bun de
  plată.    | 
 
| 
   11  | 
  
   Solicitare
  de tragere în contul beneficiarului pentru împrumuturi externe primite de la
  BDCE   | 
  
   -Legea
  nr.500/2002 (1) -Legea
  nr.81/1999 (39) -legea
  bugetară anuală -Acordul
  de împrumut extern   -Legea
  de ratificare -Acordul
  subsidiar de împrumut   | 
  
   -nota
  de fundamentare; -solicitarea
  beneficiarului însoțită de documente justificative.   | 
  
   Se
  verifică: -legalitatea
  și regularitatea documentelor justificative; -încadrarea
  sumei în subdiviziunea bugetară a beneficiarului pentru care există
  angajament legal și bugetar.   |