REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE A
  SCOLII DE ARTE din TÂRGU-MURES
  CAPITOLUL I. DISPOZITII GENERALE
  Art. 1. Scoala de Arte, cu sediul in municipiul 
  Târgu-Mures, Piata Trandafirilor, nr. 5. este o institutie publica de 
  cultura, de interes judetean, pe profil de invatamânt artistic, sub autoritatea 
  si in coordonarea Consiliului Judetean Mures si sub indrumarea de specialitate 
  a Ministerului Culturii si Cultelor. Obiectivul fundamental este pregatirea 
  artistica a interpretilor, creatorilor si artistilor amatori, cultivarea si 
  afirmarea talentelor autentice in contextul dezvoltarii culturii nationale.
  Art. 2. Scoala de Arte are personalitate juridica, 
  având firma si stampila proprie si se organizeaza conform prezentului 
  regulament si isi desfasoara activitatea in baza programului anual, aprobat 
  de Consiliul Judetean si a contractului de management.
  În functie de necesitati, cu asigurarea conditiilor optime, pot functiona 
  si sectii sau clase in alte localitati (sectii externe).
  Art. 3. Scoala de Arte functioneaza potrivit 
  strategiei culturale promovate de Guvernul României si Consiliul Judetean 
  Mures, pe baza principiilor autonomiei, neangajarii politice si al identitatii 
  culturale nationale in circuitul mondial de valori.
  Art. 4. Finantarea cheltuielilor de functionare 
  si de capital se asigura din venituri proprii si din bugetul Consiliului Judetean 
  in conditiile stabilite de lege.
CAPITOLUL II. ATRIBUTII, COMPETENTE, ACTIVITÃTI
 Art. 5. Procesul de invatamânt in 
  Scoala de Arte se desfasoara pe baza programelor analitice, a planurilor de 
  invatamânt si de normare a personalului, precum si a planurilor de scolarizare 
  elaborate de conducerea institutiei in baza normelor Ministerului Culturii si 
  Cultelor si avizate de Consiliul Judetean
  Se percep taxe scolare propuse de Scoala de Arte si aprobate de Consiliul Judetean.
  Art. 6. Activitatea Scolii de Arte cuprinde:
  a) cursuri de specialitate, teoretice si practice, individuale sau colective;
  b) studiu individual, cu sau fara asistenta de specialitate;
  c) pregatirea si sustinerea de productii artistice, expozitii, spectacole;
  d) prezentarea de spectacole;
  e) examene de sfârsit de an si examene de diploma la specialitatile nominalizate 
  in programul anual;
  f) Organizarea si participarea la concursuri si festivaluri.
 Art. 7. Scoala de Arte emite diplome de 
  specialitate.
  Art. 8. În conformitate cu protocoalele 
  de colaborare ale Ministerului Culturii si Cultelor, Ministerului Educatiei 
  Nationale si ale Consiliului Judetean Mures, Scoala de Arte poate colabora si 
  cu alte institutii de profil din tara si strainatate, cu respectarea prevederilor 
  legale in vigoare. 
  Art. 9. Scoala de Arte poate valorifica prin 
  vânzare produsele elevilor rezultate in urma procesului de invatamânt.
CAPITOLUL III. STRUCTURA ORGANIZATORICÃ, CONDUCEREA SI PERSONALUL
Art. 10. Organigrama, statul de functii si 
  numarul de personal se aproba de catre Consiliului Judetean Mures, la propunerea 
  directorului institutiei. 
  Art. 11. Conducerea curenta a Scolii de Arte 
  se asigura de catre director, care se numeste de catre Consiliul Judetean Mures, 
  in urma concursului organizat si desfasurat conform legii. 
  Art. 12. Functiile de conducere si de executie 
  de specialitate care pot fi utilizate de Scoala de Arte sunt cele prevazute 
  de reglementarile in vigoare pentru aceste unitati de invatamânt cultural. 
  (Legea nr. 154/1998)
  Art. 13. Ocuparea functiilor de conducere 
  si de executie se face prin concurs cu respectarea reglementarilor in vigoare.
  Art. 14. Directorul Scolii de Arte ia masuri 
  pentru organizarea activitatii pe baza programelor anuale, trimestriale sau 
  semestriale, raspunzând de orientarea si continutul activitatii, actionând 
  pentru gospodarirea si gestionarea corespunzatoare a patrimoniului, conform 
  contractului de management incheiat cu Consiliul Judetean Mures.
  Art. 15. Directorul reprezinta Scoala de Arte 
  in relatiile cu alte organisme, institutii, persoane fizice sau juridice.
  Art. 16. Personalul de executie de specialitate 
  al Scolii de Arte este format din experti si instructori de formatie artistica.
 Art. 17. Functiile din activitatea de administratie, 
  secretariat administrativ, gospodarire, intretinere si paza, precum si conditiile 
  de ocupare a acestora sunt cele prevazute de reglementarile in vigoare pentru 
  unitatile bugetare.
  Art. 18. Atributiile si competentele personalului 
  de specialitate, administrativ si ale muncitorilor se stabilesc prin regulamentul 
  de ordine interioara si prin fisele de post respective. Obiectivele concrete 
  si responsabilitatile curente se stabilesc prin programele de activitate.
CAPITOLUL IV. DISPOZITII FINALE
  Art. 19. Activitatea Scolii de Arte se desfasoara 
  pe baza programului de activitate anual si a programelor trimestriale sau semestriale 
  adoptate de director si aprobate de Consiliul Judetean.
  Art. 20. Planul anual de venituri si cheltuieli 
  al Scolii de Arte se propune spre aprobare Consiliului Judetean, iar raspunderea 
  pentru executarea acestuia, dupa aprobare, ii revine directorului, in baza contractului 
  de management.
  Art. 21. În baza prezentului Regulament, 
  Scoala de Arte isi intocmeste un regulament de ordine interioara.
  Art. 22. Prezentul Regulament intra in vigoare 
  la data adoptarii lui. Cu aceeasi data isi inceteaza valabilitatea orice alte 
  regulamente contrare.
  Art. 23. Modificari la prezentul regulament 
  pot fi facute la propunerea Scolii de Arte pe baza unei Hotarâri a Consiliului 
  Judetean Mures, cu respectarea legislatiei.